Galeria Katowicka podsumowała 6 miesięcy tego roku i chyba ma się z czego cieszyć. W sumie przez obiekt przewinęło się ponad 7,6 mln osób, to o 4 mln osób więcej niż w 2014 roku. W tym roku obiekt może przekroczyć 15 mln odwiedzających.
Większy ruch generuje większą sprzedaż. Ta w pierwszym półroczu 2017 roku jest średnio o 10 procent większa niż w 2016.
Hitem 2017 roku na razie okazał się marzec, wtedy obiekt odwiedziło 1,4 mln osób, czyli ponad 20 procent więcej niż w marcu 2016 roku. Wzrósł też wtedy poziom sprzedaży w porównaniu do 2016 roku o 15 procent.
Jak zaznaczają przedstawiciele centrum handlowego, obiekt przyciąga nie tylko sklepami i ofertą zakupową.
– Staramy się przyciągać klientów zarówno wyjątkowymi kampaniami i eventami, jak i coraz lepszym tenant-mix (dobór najemców do profilu potencjalnych klientów – red.). Tylko w ostatnim czasie podpisaliśmy kilkadziesiąt umów – nowych i przedłużających okres najmu. Zorganizowaliśmy też kilkanaście wydarzeń, w tym tak wyjątkowe i duże, jak czterodniowy Fun Festival czy Katowice Fashion Week – mówi Joanna Bagińska, dyrektor Galerii Katowickiej.
W pierwszym półroczu 2017 roku w Galerii Katowickiej otwartych zostało 12 nowych lokali