W Katowicach realizowany jest projekt dzięki któremu mieszkańcy województwa śląskiego mogą podnieść swoje kwalifikacje językowe i informatyczne. Są jeszcze miejsca na bezpłatne szkolenia.
Szkolenia przeznaczone są dla osób pracujących, powyżej 25 roku życia, zamieszkałych w województwie śląskim, należących do grup defaworyzowanych: kobiety powracające na rynek pracy po przerwie związanej z urodzeniem i wychowywaniem dziecka, osoby w wieku 50 lat i więcej, osoby niepełnosprawne i osoby o niskich kwalifikacjach (do wykształcenia policealnego włącznie) oraz osoby mieszkające na wsi.
Szkolenia obejmują kurs z języka obcego (do wyboru angielski, niemiecki lub francuski) na poziomie A1 do B2, choć istnieje możliwość przeprowadzenia szkoleń na wyższym poziomie. Program obejmuje poznanie słownictwa i gramatyki, rozwinięcie umiejętności słuchania, czytania, pisania i mówienia adekwatnie do poziomu zaawansowanego. Kurs językowy zakończony jest zewnętrznym egzaminem TELC (The European Language Certificates). Średni wymiar czasu kursu- 120 godzin dla jednej grupy.
Zajęcia odbywają się w trybie 2-3 razy w tygodniu po 4 godziny, wcześnie rano lub po południu. Uczestnicy deklarują tryb podczas rekrutacji.
Kurs drugi, w zakresie kompetencji informatycznych, obejmuje ćwiczenia praktyczne i wykłady według wybranych modułów: informacja, komunikacja, tworzenie treści, bezpieczeństwo, rozwiązywanie problemów. Kurs zakończony jest zewnętrznym egzaminem ECCC (Europejski Certyfikat Kompetencji Informatycznych).
Miejscem szkoleń jest Katodesk – przestrzeń szkoleniowa i coworkingowa stworzona przez absolwentów wydziału Budownictwa z Politechniki Śląskiej, społeczność zrzeszająca freelancerów, grafików, programistów, organizująca spotkania networkingowe, miejsce darmowych szkoleń dla przyszłych i obecnych przedsiębiorców, świadczące darmową pomoc i szkolenia w zakresie prawa gospodarczego, branży IT oraz marketingu.
Więcej informacji o szkoleniach
Dziwne, raz dodzwoniłam się do pani z Katowic, wyraziłam chęć uczestnictwa. Zapisała sobie moje dane, poinformowała że dzień przed spotkaniem dostanę smsa z miejscem i godzina spotkania. SMSa nie dostałam, a do żadnej z pań nie dało się więcej dodzwonić. U pani z Katowic na początku komunikat, że nie można zostawić wiadomości, po paru dniach również brak kontaktu i poczta głosowa. Główny numer podany na siedzibę w Katowicach nie odpowiada. Nie wiem o co chodzi, jedyne co zostaje to chyba przejść się tam i zobaczyć czy takie biuro w ogóle tam jest…