Wiaty na Rynku w Katowicach / fot. Ewa Waszut
Reklama

Urząd Miasta Katowice rozstrzygnął przetarg na poprawę wiat na przystankach tramwajowych na al. Korfantego i ulicy Warszawskiej. Ławki przy wiatach znajdują się poza zadaszeniem stąd potrzeba poprawy oddanej w zeszłym roku do użytku inwestycji. Miasto po kilku miesiącach naszych starań wydało nam ważne dla tej inwestycji dokumenty – tj. umowę z pierwotnym projektantem wiat i protokół odbioru inwestycji.

Poprawa wiat będzie kosztowała ponad 430 tys. zł brutto dowiedzieliśmy się w magistracie. Zadanie pod nazwą: „Zaprojektowanie i wykonanie dodatkowego bliźniaczego zadaszenia po stronie zewnętrznej wiat przystankowych T1 i T2 – Katowice ul. Korfantego i ul. Warszawska” wykona firma Fulco System z Gliwic. Roboty mają ruszyć 5 maja.

Reklama

Ostatecznie otrzymaliśmy umowę z projektantem wiat – wcześniej miasto przysłało nam nie ten dokument, o który prosiliśmy. Umowę w 2014 roku z firmą Compono, która projektowała wiaty w obecnej formie, w imieniu miasta Katowice podpisała ówczesna wiceprezydent Katowic, Krystyna Siejna – aktualna przewodnicząca Rady Miasta. Po stronie miasta sygnatariuszem umowy był również Adam Kochański, naczelnik Wydziału Inwestycji.

Ostatecznego odbioru, teraz poprawianej inwestycji dokonano w październiku 2015 roku. Miasto nie zgłosiło wtedy żadnych uwag. Na protokole końcowym odbioru Urząd Miasta Katowice reprezentował Krzysztof Rogala, pełnomocnik prezydenta Katowic ds. Projektu Przebudowy Strefy „Rondo-Rynek”.

Tzw. Bramy na Rynek w Katowicach kosztowały miasto milion złotych.

Reklama

5 KOMENTARZE

  1. Jaki trzeba mieć iloczyn (sic!) inteligencji by odebrać, zatwierdzić czy zaprojektować ławki na zewnątrz zadaszenia? Na tzw rynku ustawiono na przykład ławki „twarzą” na zewnątrz placu i w kierunku budynku. To pewnie też uszło uwadze urzędników. Przypominam, że to nie jest pierwsza porażka. NOSPR bez względu na ilość widzów według materiałów prasowych generuje straty – konieczność większych wydatków na utrzymanie. Dlaczego osoby podpisujące się pod tymi projektami i odbierające je nie mają jeszcze zarzutów prokuratorskich? Przecież to narażanie Skarbu Państwa na straty i niegospodarność. Przedsiębiorca już dawno by siedzial za wielokrotnie mniejsze kwoty! Pogonby ich wszystkich na bezrobicie przy kolejnych wyborach!!!

    • A widziałeś jakie są wymagania na biurwę magistracką – przerazisz się jak zobaczysz….. Inspektor nadzoru budownictwa drogowego musi mieć skończoną politechnikę (magisterium), uprawnienia budowlane uzyskiwane po bardzo trudnym egzaminie za własne pieniądze – po 4 latach pracy na budowach, znać dobrze język zachodni, obsługiwać autokada, excell biegle, mieć pokończone branżowe kursy… no i oczywiście stale pracować co potwierdza wpis do izby inżynierów. Natomiast biurwa powinna znać ustawy, bieżące uchwały i mieć odpowiednie wykształcenie ….. a i tak zawsze pada hasło, że to pan prezydent decyduje. Tak jest np. z budżetem obywatelskim. Utrącane są wszelkie inicjatywy albo ustawiane w kolejce jaka musi obowiązywać ze względu na układy.

  2. Może to pomysł wręcz rewolucyjny, ale proponuję odkręcić te ławki, przesunąć metr w stronę torowiska – pod zadaszenie, po czym przytwierdzić do gruntu. Jeden dzień roboty i po kłopocie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
28 − 6 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.