Przebudowana DK 791 / fot. Slaskie.pl
Reklama

Podsumowano przebudowę Drogi Wojewódzkiej nr 791. Inwestycja pochłonęła prawie 250 mln zł. Chodzi o remont odcinka o długości 24,5 km od skrzyżowania z DK91 do skrzyżowania z DK 78 w Zawierciu.

„Przebudowa Drogi Wojewódzkiej nr 791 to kolejna ważna inwestycja drogowa w regionie. Wartość tego przedsięwzięcia to 246,7 mln zł z czego 139,4 mln zł to środki pochodzące z Unii Europejskiej. Modernizacja infrastruktury drogowej jest jednym z priorytetów tej kadencji samorządu i w latach 2018-2024 przeznaczamy na ten cel 2,5 mld zł. Wszystkie budowane i modernizowane drogi spełniają najwyższe standardy dotyczące jakości. Ta inwestycja poprawia komfort jazdy kierowców i zwiększa dostępność komunikacyjną w subregionie północnym, ale przede wszystkim wpływa na bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego” – podkreślał marszałek Jakub Chełstowski.

Reklama

Inwestycja jest zlokalizowana na terenie sześciu gmin: Poczesna, Kamienica Polska, Poraj, Myszków, Koziegłowy, Zawiercie. Łączny koszt inwestycji zamknął się w kwocie 246,7 mln zł, w tym wartość dofinansowania z Unii Europejskiej to 139,4 mln zł. Zakres prac obejmował przebudowę drogi wojewódzkiej nr 791 o długości 24,5 km i polegał na rozbudowie układu drogowego wraz z budową nowej i przebudową istniejącej infrastruktury – tj. sieci wodociągowej, gazowej, kanalizacyjnej, telekomunikacyjnej, elektroenergetycznej i oświetlenia ulicznego.

Marszałek Jakub Chełstowski w trakcie przemówienia / fot. Slaskie.pl

„Tak ważne inwestycje zawsze są efektem współpracy. Na tym terenie było wiele problemów i ta nowoczesna droga je rozwiązuje, to nie tylko nowe oświetlenie, ścieżki rowerowe i chodniki, czy trwała nawierzchnia, ta inwestycja rozwiązuje problem z napływem wody, który był utrudnieniem, a dodatkowo łączy subregion północny z centrum regionu” – tłumaczył wójt gminy Poczesna, Krzysztof Ujma.

W wyniku przebudowy udało się poprawić jakość komunikacji między Zawierciem, Myszkowem, Porajem, a Częstochową, co wpływa na jakość życia społeczno-gospodarczego, dostosowano parametry techniczne drogi do prognozowanego ruchu, poprawiono bezpieczeństwa użytkowników przez separację ruchu pojazdów od ruchu rowerzystów i pieszych oraz poprzez przebudowę skrzyżowań i montaż elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego, poprawiono widoczność przez zastosowanie energooszczędnych systemów oświetlenia drogowego „LED”.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
12 + 17 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.