DK 86 / Droga rowerowa / fot. InfoKatowice.pl
Reklama

Katowice w tym roku wydadzą ponad 10 mln zł na drogi rowerowe. W tym roku powstanie 14 km tras rowerowych deklaruje magistrat. Ma to kosztować ponad 10 mln złotych. Największą inwestycją rowerową będzie połączenie w ciągu ulicy Armii Krajowej na odcinku od ulicy Bażantów do ul. Marzanny. Niespełna 2 km odcinek ma kosztować prawie 5 mln zł.

– Traktujemy rower zarówno jako środek rekreacji, jak i transportu. Dlatego decyzją prezydenta Katowic inwestujemy znaczne środki w rozbudowę infrastruktury dla cyklistów. Przykładowo w 2017 roku zrealizowaliśmy projekty warte ponad 7 mln zł, w ubiegłym roku wykonaliśmy szereg działań koncepcyjnych i projektowych, dzięki którym w tym roku będzie można wykonać prace w terenie. W 2019 roku powstanie ok. 14 km tras rowerowych, na co przeznaczymy ponad 10 mln zł – mówi Bogusław Lowak, naczelnik wydziału transportu.

Reklama

Do największych w tym roku inwestycji należy połączenie w ciągu ulicy Armii Krajowej na odcinku od ulicy Bażantów do ul. Marzanny. Koszt budowy tego odcinka o długości 1890 metrów wyniesie 4,8 mln zł.

To jednak nie wszystko. Rowerowe połączenia pojawią się także w okolicy centrów przesiadkowych. Kosztem 650 tys. zł powstanie droga rowerowa pomiędzy Centrum Przesiadkowym „Ligota, a Centrum Przesiadkowym „Brynów” o długości 670 metrów. Z kolei ul. Medyków i Centrum Przesiadkowym „Ligota” połączy droga rowerowa o długości 1540 metrów – wartość tej inwestycji wyniesie 1,05 mln zł. Dodatkowo ulica Medyków zostanie połączona z rondem Huchrackiego drogą rowerową o długości 2,7 km.

Z kolei na Osiedlu Witosa realizowana będzie inwestycja o wartości ponad 850 tys. zł – ul. Rataja zostanie połączona z trasą rowerową nr 103. Nowa droga rowerowa powstanie także wzdłuż ul. Lotniska. Ponad kilometr trasy rowerowej połączy ulicę Francuską z ul. Pułaskiego.

Miasto pracuje też nad projektami, które będą wykonane w tym roku z myślą o przyszłych inwestycjach. Najważniejsze plany dotyczą m.in. sporządzenia projektu na następujące połączenia: Giszowca i Nikiszowca (o długości 2400 metrów),  ul. Radockiego i ul. Braci Wiechułów (820 m), ul. Gospodarczej z ul. Graniczną / Pułaskiego (ok. 4000 m).

Reklama

2 KOMENTARZE

  1. Niestety wg zeszłorocznych projektów z przetargu budowy centrum przesiadkowego Zawodzie nie widać drogi rowerowej umożliwiającej bezpiecznych przejazd przez to centrum przesiadkowe od okolic przystanku Zawodzie Łączna do Zajezdnia/Szopienice Wodociągi (równolegle do torów tramwajowych). W planach istnieje tylko dojazd od „Łącznej” albo od Wilhelminy do parkingu rowerowego na terenie centrum. Rowerzystom jadącym w kierunku Burowca/Borek pozostanie jazda ul. 1 Maja wśród pędzących aut i autobusów kierujących się na „79”. Albo na „pirata” chodnikami, przez przystanki, parking w ramach centrum przesiadkowego. Wielka szkoda, że powstaje taki bubel pomijający połączenie rowerowe do wspomnianych dzielnic.

  2. Połączenie ul. Rataja z trasą rowerową 103 za 850 tys. zł??? Prosiłbym o mapkę planowanej inwestycji, gdyż według mnie za odcinek około 350m to kwota „lekko” wygórowana. Rozumiem, iż nowo planowana droga rowerowa będzie przebiegać w miejscu dawnej kolei piaskowej od ul. Rataja do ul. Dulęby…?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
2 + 5 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.