Władze Katowic ostatecznie potwierdziły, że nie będzie przywrócenia kursowania linii autobusowej nr 12 przez Zawodzie, Burowiec, Szopienice, Janów i Nikiszowiec do Giszowca. W argumentacji podano, że to „nieefektywne rozwiązanie”.
O staraniach mieszkańców wschodnich dzielnic Katowic oraz radnych miejskich w sprawie przywrócenia kursowania linii autobusowej nr 12 do Giszowca (przez Zawodzie, Burowiec, Szopienice, Janów i Nikiszowiec) pisaliśmy już wielokrotnie (m.in. tutaj i tutaj). Sprawa była przedmiotem żywej dyskusji na posiedzeniach Komisji Infrastruktury i Środowiska Rady Miasta Katowice.
19 sierpnia wiceprezydent miasta Krzysztof Mikuła w piśmie do radnego Józefa Zawadzkiego ostatecznie stwierdził, że przywrócenie linii autobusowej nr 12 na trasie do Giszowca, jest nieekonomiczne. Argumentuje, że:
[…] Poprzez wprowadzoną zmianę zwiększono częstotliwość kursów i zrezygnowano z odcinków pokrywających się z komunikacją tramwajową [tj. Zawodzie, Burowiec, Szopienice – przyp. red.]. Dojazdy na trasie: Ligota – Giszowiec – Nikiszowiec zapewniane są w sposób bezpośredni linią autobusową nr 292, której trasa zabezpiecza szybszy i mniej kolizyjny dojazd, z pominięciem centrum miasta, wyłącznie autobusami niskopodłogowymi, przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych. Jednocześnie zwiększono pojemność autobusów w najbardziej obciążonych kursach. Ponadto dla zapewnienia dotychczasowego poziomu oferty komunikacyjnej na odcinku Giszowiec -Nikiszowiec -Janów -Szopienice oraz celem przyspieszenia dojazdu do Giszowca i Nikiszowca do centrum uruchomione zostały nowe, szybkie linie nr 920 i 930, co było odpowiedzi ą na wnioski pasażerów o stworzenie szybkiego połączenia tych dzielnic z Centrum […].
Wiceprezydent zaznaczył także, że połączenie Ligoty z Zawodziem, Burowcem i Szopienicami jest możliwe „w systemie przesiadkowym z linii autobusowej nr 12 (częstotliwość co 10 minut w dzień roboczy, co 20 minut w dzień wolny) na linie tramwajowe nr : 14, 15, 20 (wspólna częstotliwość kursowania co ok. 5 minut w dzień roboczy oraz co ok. 10 minut w dzień wolny)”.
Krzysztof Mikuła skonkludował, iż:
[…] Biorąc pod uwagę argumenty przedstawione przez KZK GOP oraz uwzględniając fakt, że proponowana przez Pana Radnego zmiana [tj. przywrócenie linii autobusowej nr 12 na trasie do Giszowca – przyp. red.] spowodowałaby pogorszenie punktualności linii ze względu na jej przebieg, a także powrót do nieefektywnych rozwiązań, w których linie autobusowe pokrywają się z przebiegiem linii komunikacji tramwajowej, zasadnym jest utrzymanie funkcjonującej oferty przewozowej.
Witam.To jakiejś brednie .Linia nr „12” nieefektywna?W momencie kiedy to na Zawodziu jest więcej mieszkańcówe gdyż jest zasiedlane ludźmi z innych rejonów Katowic.Ponadto jeśli ktoś argumentuje tym , że mozna się przesiadać to dziękuję takim włodarzom miasta.Panie v-ce prezydencie prose jeździć do pracy swojej autbusem bądź tramwajem z przesiadkami.
Czego się spodziewać po człowieku, który jako prawnik, wypowiada się na tematy transportowe i poucza innych? Ten człowiek nie ma żadnej komplementarnej wiedzy, mówi to co mu podpowiedzą, bo uważa to za słuszne. Takich ludzi powinno się bojkotować.
[…] Tym samym wydawało się, że ostatecznie zamknięto dyskusję w tym temacie (pisaliśmy o tym tutaj). Tymczasem na posiedzeniu Komisji Infrastruktury i Środowiska Rady Miasta Katowice, która […]