Budowa DDR w rejonie Hallera_fot. KAW
Reklama

Trzech wykonawców jest zainteresowanych budową drogi rowerowej wzdłuż ul. Korczaka w Szopienicach-Burowcu. To drugi etap realizacji prawie 2 km odcinka, biegnącego od ulicy Stacyjnej, przez Pogodną, Hallera i Korczaka aż do ulicy Borki.

Droga dla rowerów o długości 850 m, której dotyczy prowadzony przetarg, będzie miała swój początek na wysokości szpitala psychiatrycznego i zostanie w większości poprowadzona wschodnią stroną jezdni. Na drugą stronę rowerzyści przedostaną się przejazdem sąsiadującym z nowym przejściem dla pieszych, czyli ok. 200 metrów za wieżą wodną. Stąd trasa poprowadzi dalej na północ, kończąc się 50 metrów przed skrzyżowaniem z ulicą Borki. Droga będzie dwukierunkowa. Przy drodze zostanie zamontowane oświetlenie, a w ramach prac zostaną także przebudowane zjazdy do posesji oraz chodniki w rejonie przejść dla pieszych.

Reklama

Wpłynęły trzy oferty

W postępowaniu przetargowym na tę inwestycję swoje oferty złożyło trzech wykonawców: BUDIMEX S.A. (4,41 mln zł), ZRD I TZ „ROMUS” Jerzy Musiał, Maciej Rotyński Sp. Jawna (2,73 mln zł), a także konsorcjum firm F.H.U. DAMEKS Damian Turczyński oraz AMP Anna Proksa (2,56 mln zł). Tymczasem zarezerwowany na prace budżet to 2,67 mln zł. To oznacza, że zmieścił się w nim jeden wykonawca. Teraz komisja przetargowa będzie analizować złożone oferty, a harmonogram inwestycji zakłada, że roboty budowlane mają rozpocząć się jeszcze w tym roku.

Budowa drogi rowerowej na Hallera już trwa

Droga objęta trwającym właśnie przetargiem to jeden z dwóch etapów wykonania połącznia ul. Techników i al. Niepodległości z trasą rowerową nr 5. Prace przy pierwszym z nich – czyli dotyczącym rejonu ulicy Hallera – już trwają. Obecnie wykonywane są konstrukcje nawierzchni chodnika i drogi rowerowej, prowadzona jest przebudowa sieci, a także budowa muru oporowego przy zjeździe z trasy S86.

– Zakończenie tego etapu inwestycji o wartości około 5,5 mln zł, planowane jest na I kwartał przyszłego roku. To oznacza, że z początkiem kolejnego sezonu rowerowego mieszkańcy zyskają ponad 1 200 metrów infrastruktury odseparowanej od ruchu pieszych i samochodów. Jedynie na krótkim odcinku – w rejonie skrzyżowania z ul. Kuśnierską – będzie to trasa pieszo-rowerowa ze względu na uwarunkowania terenu – tłumaczy Agnieszka Dutkiewicz, zastępca dyrektora ds. budowy infrastruktury technicznej w spółce Katowickie Inwestycje S.A.

Trwa budowa i projektowanie kolejnych odcinków

Sieć połączeń rowerowych w Katowicach jest konsekwentnie rozwijana. W ostatnim czasie pomiędzy skrzyżowaniem z ulicą Trzech Stawów oraz skrzyżowaniem z ulicą Lotnisko powstało ponad 700 metrów nowej drogi dla rowerów, wraz z realizacją nasadzeń oraz infrastruktury towarzyszącej – chodnika, dodatkowego oświetlenia, ławek i koszy na śmieci. Zakres prac, których wartość to ponad 2,5 mln zł, objął także budowę ronda u styku ulic Francuskiej, Trzech Stawów i Gawronów. Obecnie trwa tam procedura odbiorowa, a w najbliższych tygodniach rozpocznie się budowa miejsc parkingowych po stronie ogródków działkowych.

Kolejny z nowych odcinków sieci infrastruktury rowerowej powstał nieco ponad kilometr dalej. To efekt budowy nowego układu drogowego na osiedlu Paderewskiego. Inwestycja objęła rozwiązania dla wszystkich uczestników ruchu – jezdnię dla samochodów, miejsca parkingowe, chodniki oraz 550 metrów drogi dla jednośladów, biegnącej od ul. Granicznej do ul. Sikorskiego.

W budowie jest trakt pieszo-rowerowy wzdłuż ul. Meteorologów na odcinku od skrzyżowania z ul. Zgrzebnioka do skrzyżowania z ul. Porfirową, która została zgłoszona w ramach Budżetu Obywatelskiego. Prace w tym miejscu mają zakończyć się do końca września.

W trakcie realizacji są także prace projektowe poprzedzające budowę trzech kolejnych tras rowerowych. Mają one powstać wzdłuż ulicy Francuskiej (od ul. Lotnisko do ul. Damrota), pomiędzy ul. Barbary i ul. Kościuszki oraz wzdłuż ul. Morawa, od ul. Sosnowieckiej do ul. Brynicy.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
23 + 20 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.