Pociąg Kolei Śląskich / fot. Erdem Yildiz
Reklama

Smok i Rugbysta są nowymi Antypodróżnikami w kampanii Kolei Śląskich. Smok, bo pali e-papierosy w pociągach, Rugbysta, bo wchodząc do pociągu prze do przodu, nie pozwalając innym pasażerom wcześniej wyjść.

Antypodróżnik to akcja, w której poprzez zabawne grafiki Koleje Śląskie zwracają uwagę na kulturalne zachowanie w podróży. Na wiosnę Koleje Śląskie powracają z nową odsłoną cyklu – tym razem do dobrze już znanych siedmiu typów Antypodróżników dołączają dwie grafiki stworzone we współpracy z pasażerami.

Reklama

Pomysł na zabawne grafiki przybliżające zasady podróżniczego savoir-vivre’u powstał we wrześniu 2015 roku. Na ekranach LCD pociągów Kolei Śląskich podróżni mogli wówczas zobaczyć grafiki przestrzegające np. przed jedzeniem aromatycznych potraw w pociągu (Smakosz), grafiki przypominające o tym, by zdjąć plecak z ramion (Bagażowy) czy nie trzymać nóg na siedzeniu naprzeciwko (Beztroski).

Łącznie antypodróżniczych typów było siedem, jednak już wtedy przewoźnik zapowiedział, że cykl może być kontynuowany. Koleje Śląskie zachęcały wówczas do zaangażowania przy jego tworzeniu… samych podróżnych. Drogą mailową pasażerowie mogli podsyłać swoje własne pomysły na kolejne typy Antypodróżników. Tym sposobem powstał Smok, zwracający uwagę na palenie e-papierosów w pociągach oraz Rugbysta, który przypomina o tym, że pierwszeństwo przed osobami wsiadającymi do pociągu mają osoby wysiadające z niego.

– Celem akcji jest zwrócenie uwagi na różnego rodzaju zachowania w pociągach, które mogą przeszkadzać innym pasażerom. Przy czym całą kampanię traktujemy z dużym przymrużeniem oka, chcemy raczej wywoływać uśmiech, niż udzielać reprymendy. Stąd też z kolejną odsłoną cyklu postanowiliśmy wystartować w prima aprilis. Chyba trudno o lepszą datę – mówi Michał Wawrzaszek. – Poprzednia edycja spotkała się z pozytywnym przyjęciem wśród naszych pasażerów. Mam nadzieję, że tak będzie i tym razem. – dodaje.

Podobnie jak jesienią, Koleje Śląskie tym razem również zapraszają wszystkich pasażerów do wspólnego kontynuowania zabawy. Na adres redakcja@kolejeslaskie.com można przesyłać wszelkie pomysły, jakie jeszcze zachowania warto uwzględnić w kolekcji Antypodróżników. Najciekawsze propozycje zostaną dołączone do cyklu i wyświetlone na ekranach LCD w pociągach podczas kolejnej odsłony kampanii.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
25 − 18 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.