Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Katowicach zakończył przebudowę skrzyżowania al. Korfantego i ul. Gnieźnieńskiej. Inwestycja miała na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i pasażerów korzystających z przystanków tramwajowych i autobusowych. Przebudowa o wartości ponad 550 tysięcy złotych obejmowała budowę nowego peronu tramwajowego oraz dostosowanie infrastruktury do potrzeb osób słabowidzących i niewidomych.
W związku z pracami al. Korfantego została przesunięta w stronę budynku Śląskiego Centrum Edukacji, tworząc przestrzeń dla nowego peronu. Wyposażono go w wyróżniającą się nawierzchnię, ułatwiającą poruszanie się osobom z niepełnosprawnościami.
Aby zwiększyć bezpieczeństwo, na al. Korfantego pojawiła się wyspa kanalizująca ruch samochodowy, a w najbliższych dniach zamontowane zostaną dodatkowe barierki ochronne.
Prace realizowała firma Zakład Robót Drogowych Dioryt Musiał, Wach, Rotyński Spółka Jawna, a projekt przeprowadzono w dwóch etapach, umożliwiając jednoczesny ruch dwukierunkowy dla samochodów, pieszych i tramwajów. Katowice podjęły decyzję o tej inwestycji, aby zmniejszyć liczbę wypadków z udziałem pieszych i zwiększyć dostępność infrastruktury dla osób z ograniczoną mobilnością.





































A może wreszcie Miasto Katowice przyjrzy się skrzyżowaniu ul. Ceglanej z ul. Kościuszki na wysokości Patio Park – maleńka wysepka dla pieszych- między jezdnią a torami tramwajowymi, krótkie światła zielone dla pieszych niejednokrotnie nie wystarczają aby osoba poruszająca się o kulach była w stanie przejść. Nie wspomnę o przejściu dla pieszych na wysokości hali parkowej na ul. Kościuszki oraz pseudo chodnika dla pieszych wydzielonego ogranicznikiem od i tak wąskiej jezdni …???