– Ze swojej nieudolności w urzędzie robi się cnotę – mówi Jarosław Makowski, katowicki radny Koalicji Obywatelskiej. Chodzi o wypunktowanie przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska (RDOŚ) katowickich urzędników w kwestii Tramwaju na Południe. To jednak nie jedyny problem inwestycyjny w Katowicach w ostatnim czasie.

Przypomnijmy, Katowice zrezygnowały z 71 mln zł dofinansowania do inwestycji (przesunięte zostanie prawdopodobnie na inne inwestycje) i tym samym opóźnia się budowa tramwaju z Brynowa do Kostuchny. Miasto wysłało do mediów informację, że powodem oddalenia się inwestycji jest nieotrzymanie tzw. „decyzji środowiskowej” z RDOŚ i dlatego miasto musi odłożyć budowę oczekiwanej przez wielu mieszkańców linii tramwajowej.

RDOŚ natomiast odpowiadając na komunikat medialny miasta wysłał swój, w którym wyciągnął urzędnikom z magistratu wszystkie ich zaniechania – m.in. niezłożenie wszystkich koniecznych wyjaśnień i uzupełnienia raportu. Co potwierdził Adam Kochański, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta Katowice na czwartkowej Komisji Transportu.
W związku z tym RDOŚ dalej oczekuje na pozostałe wyjaśnienia lub uzupełniony raport. Dopiero po ich otrzymaniu i uznaniu, że wszystkie wątpliwości zostały wyjaśnione, możliwe będzie wydanie decyzji środowiskowej – komunikowali pod koniec stycznia urzędnicy Regionalnej Dyrekcji.

Miasto zrzuca odpowiedzialność na innych?

O sprawę Tramwaju na Południe zapytaliśmy Jarosława Makowskiego, katowickiego radnego Koalicji Obywatelskiej.

– RDOŚ nie pozwolił się zagnać do kąta, tylko w dość stanowczy sposób pokazał, że używając nawet kategorii teologicznych, wina jest po stronie jednak miasta. Wydaje się, że urząd nie był przygotowany na tego typu odpowiedź. Stąd to zakłopotanie, które było obecne również na wczorajszej Komisji Transportu – mówił Jarosław Makowski, katowicki radny KO. – Nie da się nieustannie zrzucać odpowiedzialności na innych. Po drugie, mam takie wrażenie, że ze swojej nieudolności w urzędzie robi się cnotę – dodał.

Tramwaj na Południe nadal ma być realizowany, ale już w nowej perspektywie finansowej 2021-2027.

Tramwaj to nie jedyny problem inwestycyjny w ostatnim czasie w Katowicach. Wycena budowy Stadionu Miejskiego dwukrotnie przekroczyła plany miasta, a na wszystkich trzech budowanych w Katowicach basenach są opóźnienia – miały być gotowe w zeszłym roku. Z budowy przy ulicy Wczasowej wyrzucono wykonawcę, a basen będzie gotowy dopiero w 2022 roku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
21 − 9 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.