Urząd Miasta Katowice po materiałach, które pojawiły się w InfoKatowice.pl podsumował współpracę z firmą Bogdan Szczesiak Studio PR. Okazało się, że oprócz Miasta Ogrodów z firmą współpracował również magistrat. Ile kosztowała miejską kasę współpraca z Bogdan Szczesiak Studio PR? W sumie Urząd Miasta oraz Miasto Ogrodów zapłaciły za szkolenia ponad 468 tys. zł.

– Po długim okresie, trudnym dla kultury na całym Śląsku, w zeszłym roku podjęliśmy decyzję, by aplikować o tytuł Miasta Kreatywnego UNESCO w dziedzinie muzyki. Bardzo wysoko zawiesiliśmy poprzeczkę – postanowiliśmy wejść do prestiżowej, muzycznej ligi mistrzów. By osiągnąć ten cel musieliśmy sięgnąć po skuteczne środki – tj. skorzystać z pomocy fachowców z najwyższej półki, posiadających szerokie doświadczenie we współpracy z przedstawicielami różnych środowisk w kraju i zagranicą – tłumaczy wydatki Maciej Stachura naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej w specjalny oświadczeniu wysłanym do mediów. Do dokumentów na temat szkoleń pierwotnie dotarło Stowarzyszenie Aktywności Obywatelskiej “Bona Fides”.

Jak wylicza naczelnik Stachura, za pięć szkoleń/warsztatów Miasto Ogrodów zapłaciło Bogdan Szczesiak Studio PR ponad 416 tys. zł. Te miały trwać 30,5 dnia i były przeprowadzone w latach 2015-2016. Różni się to od kwoty podawanej wcześniej, bo jak się okazało ostatnia umowa, podpisana 20 stycznia 2016 roku przez Miasto Ogrodów, była aneksowana. Zamiast 104 tys. brutto, kosztowała ponad 154 tys. zł, szkolenia trwały nieco dłużej – 10,5 dnia (pierwotnie miały trwać 7 dni). Wszystkie umowy podpisane były na zasadzie zapytania ofertowego.

Reklama

Czytaj również: Dziwny dobór firm, wysokie ceny i niejasne tłumaczenia Miasta Ogrodów. Ile kosztują szkolenia na rynku?

Co ciekawe, szkolili się też w Urzędzie Miasta Katowice w okresie marzec-kwiecień 2016 roku. Za 4 dni szkoleń zapłacono ponad 51 tys. zł brutto. W szkoleniach brał udział m.in. prezydent Marcin Krupa i jego zastępcy. W sumie 19 pracowników urzędu – w tym Maciej Stachura.

– Firma Bogdan Szczesiak Studio PR w okresie od 7 marca 2016 r. do 15 kwietnia 2016 r. realizowała usługi doradcze w zakresie komunikacji publicznej dla kadry kierowniczej Urzędu Miasta Katowice pod nazwą „Program doradczy. Sprawna komunikacja”, na podstawie umowy zawartej w wyniku przeprowadzenia procedury o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 4 pkt. 8. Ustawy Pzp, tj. negocjacje z jednym wykonawcą – tłumaczy Stachura.

Zdaniem naczelnika, wydane pieniądze wielokrotnie już się zwróciły.

– Poniesione koszty mogą budzić emocje, należy je jednak rozpatrywać przez pryzmat zysków i korzyści, jakie odnosi miasto. Poniesione koszty traktujemy jako inwestycję, która już wielokrotnie się zwróciła , m.in. poprzez promocję miasta i całego regionu w skali globalnej. Znacząco podnieśliśmy wartość inwestycyjną Katowic, co długofalowo skutkować będzie np. ściąganiem jeszcze większej liczby inwestorów, tworzeniem nowych miejsc pracy, czy osiedlaniem się nowych mieszkańców – wyjaśnia Stachura.

3 KOMENTARZE

  1. […] Inną sprawą, która też szerokim echem odbiła się w Katowicach są szkolenia, coachingi i doradztwo, która Katowice Miasto Ogrodów przeprowadziło w 2015-2016 roku. W sumie podpisano 5 umów z firmą Bogdan Szczesiak Studio PR. Szkolenia, coachingi i doradztwo w sumie były prowadzone przez 30,5 dnia, kosztowały Katowice Miasto Ogrodów ponad 416 tys. zł. Więcej na ten temat tutaj: Ponad 468 tys. zł z miejskiej kasy na szkolenia. Szkoliło się Miasto Ogrodów i magistrat. […]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
30 − 12 =


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.