Gimnazjum nr 5 / fot. Infokatowice.pl

W trakcie ostatniej sesji Rady Miasta Katowice radni przyjęli uchwałę intencyjną odnośnie zamknięcia Gimnazjum nr 5 w Katowicach. Andrzej Zydorowicz dopytywał co z patronem szkoły – chodzi o Pawła Stellera wybitnego grafika i malarza.

“Był wybitnym artystą-grafikiem, uprawiającym wiele dyscyplin twórczych, takich jak: drzeworyt sztorcowy, rysunek, linoryt, litografię, techniki metalowe, malarstwo sztalugowe – pastele, oleje, akwarele. Projektował witraże i polichromie do kościołów w Pielgrzymowicach i Dębowcu. Zajmował się grafiką książkową i ekslibrisem. W latach 1915–1924 opracowywał mapy topograficzne na potrzeby wojska. Próbował także swoich sił jako teoretyk sztuki i poeta” – piszą o swoim patronie na stronie Gimnazjum nr 5.

Szkoła ma być stopniowo wygaszana, nowi uczniowie mają być już przyjmowani do Gimnazjum nr 4 im. Jerzego Ziętka. W piątce ma dokończy naukę jedynie aktualnie ucząca się młodzież.

Reklama

– Co z patronem Gimnazjum nr 5 i pracami, które zgromadzono w szkole, licznymi grafikami? Gdzie one się znajdą – dopytywał na sesji radny Andrzej Zydorowicz. – Czy zostaną przeniesione do Gimnazjum nr 4? – kontynuował.  Radny zaproponował aby przenieść pamiątki po Pawle Stellerze do Muzeum Historii Katowic.

Naczelnik Wydziału Edukacji Mieczysław Żyrek stwierdził, że jego zadaniem będzie lepiej utworzyć izbę pamięci na terenie Gimnazjum nr 4. – Tam zgromadzić sztandar szkoły, pamiątki po patronie – mówił Żyrek. Dodał, że jeżeli będzie taka możliwość to rozważona zostanie kwestia przeniesienia zasobów historycznych do Muzeum Historii Katowic.

1 Komentarz

  1. Szanowni radni powinni się zastanowić, gdzie za kilka lat podzieją uczniów gimnazjów, którzy teraz zaczynają edukację w podstawówkach.
    Z powodu obowiązku szkolnego 6latków jest tłoczno. Miasto zaczyna likwidację gimnazjów w chwili, gdy wiadomo, że za 5 lat będą one potrzebne, żeby przyjąć liczne roczniki.
    Rozumiem, że edukacja jest droga, że przepisy itd. Ale może zamiast ciągle patrzeć na ekonomię, popatrzymy w przyszłość. Można zastanowić się nad hasłem “jakość nie ilość”? Może warto pozostawić tymczasowo w klasach gimnazjów po 15, 11 uczniów i wykorzystać ich niewielką liczbę na poświęcenie im wystarczającej uwagi?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
2 + 12 =


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.