Od soboty Punkt Zbiórki Odpadów przy ulicy Bankowej wyłączony z funkcjonowania. Rusza przebudowa. Po remoncie pojawi się tam biuro obsługi klienta, które umożliwi załatwienie tam wielu spraw.
Utworzenia biura obsługi klienta w centrum miasta chcieli mieszkańcy. Ostatecznie podjęto decyzję, że powstanie, a katowiczanie nie będą musieli dojeżdżać do oddalonych punktów.
W ramach inwestycji najpierw trzeba będzie rozebrać i zutylizować gruz z istniejących budynków i infrastruktury. W kolejnym etapie zostanie wybudowany obiekt socjalno-biurowy, powstaną też wiaty i garaże. Budynek będzie miał dwie kondygnacje, a jego powierzchnia użytkowa wyniesie prawie 290 m2. Oprócz tego przebudowany zostanie zjazd do ul. Bankowej. Obiekt zyska także nowe ogrodzenie. W ramach zadania będą również wykonane nowe przyłącza wodno-kanalizacyjne i zamontowany zostanie węzeł ciepłowniczy. Na terenie zakładu znajdzie się myjnia kontenerów i sprzętu.
„Po zakończeniu remontu otoczenie zyska na estetyce. Nowy budynek będzie lepiej wkomponowany w istniejące okoliczne zabudowania. Jednocześnie punkt zyska nową funkcję, dzięki której będzie spełniał oczekiwania zgłaszane przez mieszkańców, ponieważ zostanie tam również uruchomiony punkt obsługi klienta” – mówi Andrzej Malara, prezes MPGK Katowice.
Koszt inwestycji to ok. 5 mln zł. Wiosną przyszłego roku punkt przy Bankowej zostanie ponownie otwarty dla mieszkańców.
W czasie remontu obiektu na Bankowej odpady (np. odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady budowlane i rozbiórkowe, odpady niebezpieczne (np. farby, lakiery, rozpuszczalniki) można przywozić do punktów przy Milowickiej 7A, Zaopusta 70 i Obroki 140 – te trzy GPZO przejmą zadania punktu zlokalizowanego przy ul. Bankowej w trakcie remontu. GPZO czynne są w dni robocze w godzinach (z wyjątkiem wtorków) od 6.00 do 17.00, we wtorki w godzinach od 9.00 do 20.00, a w soboty w godzinach od 8.00 do 13.00.