Plany / fot. UM Katowice
Reklama

Miejski Zarząd Ulic i Mostów przedstawił koncepcję przebudowy jezdni wraz z chodnikami i miejscami postojowymi w obrębie północnej części placu Karola Miarki. Do wyboru są trzy warianty.

MZUiM przedstawił opracowanie, które bierze pod uwagę trzy warianty przebudowy tego miejsca. W opracowaniu, obejmującym inwentaryzację stanu istniejącego, wyrażono chęć przyjęcia „najbardziej korzystnego rozwiązania dla układu drogowego wraz z zagospodarowaniem terenu na odcinku przeznaczonym do przebudowy”.

Reklama

W każdym z trzech wariantów chodniki zostaną wykonane z szarej betonowej kostki brukowej, a miejsc postojowe – z betonowej kostki grafitowej.

W wariancie pierwszym jezdnia (od ul. J. Kochanowskiego do ul. T. Kościuszki) ma zostać zwężona do szerokości 7 metrów, jednak pozostawione zostaną dwa pasy ruchu. Przy południowej krawędzi jezdni powstaną zatoki postojowe (9 miejsc, w tym jedno dla osób niepełnosprawnych). Minimalna szerokość chodnika będzie wynosiła dwa metry.

Wariant drugi zakłada pozostawienie dwóch pasów ruchu, ale bez zwężania jezdni (każdy pas po 3,5 metra szerokości) na odcinku około 35 metrów licząc na wschód od skrzyżowania z ul. T. Kościuszki. W tym wypadku będą jedynie dwa miejsca postojowe (z częściowym parkowaniem na jezdni). Odcinek dalszy – do ul. J. Kochanowskiego, będzie miał jeden pas ruchu i 13 miejsc postojowych (parkowanie ukośne, częściowo na jezdni).

Podobnie w wariancie trzecim jezdnia w części zostanie zwężona do jednego pasa ruchu, a w części pozostaną dwa. W tym wariancie proponuje się 13 miejsc postojowych ukośnych i dwa równoległe. Różnice w porównaniu do wariantu drugiego występują głownie w szerokościach jezdni i miejsc postojowych.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
17 − 1 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.