Rozwój firm, przedsiębiorstw, instytucji kultury i nauki w naszym regionie ma pokazać miesięczna kampania prowadzona przez Urząd Marszałkowski. Radio, telewizja i internet mają przekonywać mieszkańców regionu i nie tylko o tym, że śląskie idzie w dobrą stronę.
Celem kampanii jest wzmocnienie wizerunku województwa jako lidera w dziedzinie nowych technologii, który dba o wartości bliskie mieszkańcom: ochronę zdrowia, ochronę środowiska i najwyższej jakości edukację.
-Hasło Śląskie. Pozytywna energia – przyjęło się i jest dobrze odbierane w województwie. Nie zamierzamy zmieniać tego wizerunku. Śląskie stoi w obliczu nowych wyzwań. To reindustrializacja, rewitalizacja miast oraz innowacyjna gospodarka. Aby osiągnąć sukces, musimy wesprzeć te działania kulturą . Dużą wagę przywiązujemy do niej jako dźwigni rozwoju – powiedział marszałek Mirosław Sekuła. – Bardzo duża wagę osobiście przywiązuję ja i zarząd województwa śląskiego do kultury jako dźwigni społecznego rozwoju. Jako dźwigni gospodarki – dodał marszałek i wskazał na Industriadę.
Na potrzeby kampanii wykorzystano wizerunek sześciu obiektów, które mają pokazać innowacyjność naszego regionu, chodzi o: sztuczne serce z Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi w Zabrzu, mikroprocesor DQ80251 zaprojektowany przez bytomską firmę Digital Core Design, sztuczne słońce znajdujące się w Eurocentrum Katowice, elementy turbiny silnika odrzutowego produkowane w Bielsku-Białej przez firmę Avio, biżuteria z węgla z pracowni bro.Kat z Katowic oraz nowa siedziba Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach.
Elementem kampanii jest konkurs internetowy, który ma wyłonić nowe, związane z technologią, symbole regionu. Platformą konkursową jest strona kampanii www.tworzymyslaskie.pl.
Konkurs składa się z następujących etapów:
– etap I (1-15 września 2014) – internauci mogą zgłaszać swoje propozycje na nowy symbol regionu wraz z uzasadnieniem;
– etap II (16-18 września 2014) – komisja konkursowa ze wszystkich zgłoszeń wybiera finałową „10″;
– etap III (19-30 września 2014) – internauci mogą oddawać swoje głosy na wybraną finałową propozycję (głosując maksymalnie jeden raz dziennie);
– finał (30 września 2014) – ogłoszenie wyników konkursu wraz z podaniem listy autorów 50 najciekawszych uzasadnień.
Nagrodami w konkursie są komplety biżuterii wykonanej z węgla z kolekcji pracowni bro.Kat oraz „tasza” ze specjalnej, zaprojektowanej na czas kampanii edycji.