foto: Jacek Waszut-Wójkowski
Reklama

ŚKUP ciągle nie działa: „Zbliżamy się do uruchomienia systemu” – przekonuje Metropolia. Skutki awarii wywołanej cyberatakiem ciągle nie zostały usunięte. Specjaliści pracują nad ich usunięciem 24h na dobę. 

W ciągu ostatnich dni informatykom udało się zbudować na nowo bezpieczną infrastrukturę i odtworzyć kluczowe bazy danych, w tym najważniejszą z baz, zawierającą dokonywane przez pasażerów transakcje. 

„Stopniowo uruchamiamy i testujemy kolejne elementy systemu” – mówi Łukasz Zych z biura prasowego Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. „Jesteśmy teraz przed krytycznym momentem uruchomienia aplikacji systemowej i jej przetestowania. Od tego zależy ostateczna data usunięcia awarii” – podkreśla. 

W godzinach porannych pasażerowie mogli zaobserwować testy działania poszczególnych modułów systemu. Kiedy wszystkie elementy zostaną odtworzone i przetestowane, dopiero wówczas będziemy mogli mówić o jego pełnej sprawności. „Poinformujemy o tym w osobnym komunikacie” – dodaje Łukasz Zych. 

Przypomnijmy, że awaria systemu ŚKUP nastąpiła w nocy z 7 na 8 lutego. Jej przyczyną była zewnętrzna, celowa ingerencja osób trzecich. Nic nie wskazuje na to, aby mogło dojść do wycieku danych pasażerów, niemniej zgłoszenie o przeprowadzenie niezależnych wyjaśnień zostało przekazane do odpowiednich służb. O cyberataku zostały powiadomione służby związane z bezpieczeństwem Internetu oraz ochroną danych osobowych – NASK oraz Urząd Ochrony Danych Osobowych. Sprawa została również zgłoszona na policję. 

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.