Ulica Bocheńskiego / fot. S. Rybok / UM Katowice
Reklama

Po głosach mieszkańców pojawił się nowy wariant przedłużenia ulicy Bocheńskiego. Połączy 1 i 2 zaproponowany mieszkańcom. To te dwa warianty cieszyły się największą popularnością wśród mieszkańców – głosowało za nimi 90% biorących udział w konsultacjach społecznych. 

Ulica Bocheńskiego ma zostać przedłużona wzdłuż Ligoty-Panewniki. Mieszkańcy pod koniec ubiegłego roku mogli wybrać jeden z trzech zaproponowanych przez miasto wariantów. Ostatecznie głos oddało ponad 2 tys. mieszkańców. Ponad 51% mieszkańców wybrało wariant 2, którego przebieg obejmuje wytyczenie trasy od planowanego ronda na skrzyżowaniu ul. Bocheńskiego z ul. Załęska Hałda do przekroczenia linii kolejowych nr 171 i nr 141. I dalej poprzez obszar w rejonie ul. Brygadzistów 26 i tereny leśne Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Katowicach, a następnie od wiaduktu kolejowego trasa zostałaby wytyczona do skrzyżowania ul. Kijowskiej z ul. Wybickiego.

Reklama

„Raz jeszcze dziękuję wszystkim mieszkańcom, którzy zaangażowali się w dyskusję na temat przebiegu  przedłużenia ulicy Bocheńskiego na południe. To ważne połączenie, oczekiwane przez wiele osób, ale również wzbudzające zrozumiałe emocje. Dlatego po przeanalizowaniu uwag, które do nas trafiły podjąłem decyzję, że będziemy pracować nad optymalnym rozwiązaniem wynikającym z połączenia wariantów 1 i 2 – i to na podstawie tego alternatywnego wariantu zostanie zlecone przygotowanie dokumentacji projektowej przedłużenia ulicy Bocheńskiego na południe” – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. „Aż 90% uczestników konsultacji wybrało warianty 1 lub 2, ponadto opinie, że lepszym rozwiązaniem byłoby połączenie tych dwóch wariantów, przesłali do nas mieszkańcy. Podobne wnioski kierowały do nas PGL Lasy Państwowe Nadleśnictwo Katowice oraz RJP nr 6 Ligota” – dodaje prezydent.

Głównym założeniem przedłużenia ul. Bocheńskiego jest usprawnienie komunikacji Ligoty i Panewnik z centrum Katowic, w tym także komunikacji pieszej, rowerowej oraz transportu publicznego w tym rejonie. Nowy wariant zakłada przebieg drogi od planowanego ronda na skrzyżowaniu ul. Bocheńskiego z ul. Załęska Hałda poprzez obszar w rejonie skrzyżowania ul. Brygadzistów z ul. Dobrego Urobku. Dalej po terenie dawnej linii kolei piaskowej, terenami leśnymi Rejonowej Dyrekcji Lasów Państwowych w Katowicach, przez linie kolejowe nr 171 i nr 141 (przekroczenie górą w formie wiaduktu) i do skrzyżowania ul. Kijowskiej z ul. Wybickiego.

„Zaletami tego wariantu jest wykorzystanie dla prowadzenia trasy przedłużenia ul. Bocheńskiego terenów dawnej linii kolejowej oraz dzięki poprowadzeniu drogi po krawędzi terenów leśnych, znaczne zmniejszenie zakresu wycinki drzew w stosunku do wybranego przez mieszkańców w ramach konsultacji wariantu 2” – mówi Katarzyna Staś, naczelnik wydziału rozwoju miasta w katowickim Urzędzie Miasta. Wariant alternatywny zakłada również odsunięcie śladu drogi od terenów ogrodów działkowych przy ul. Hadyny.

Dla zadania „Przedłużenie ul. Bocheńskiego w kierunku dzielnicy Ligota-Panewniki” w budżecie miasta oraz Wieloletniej Prognozie Finansowej zabezpieczone zostały środki finansowe na opracowanie dokumentacji projektowej w latach 2022-2024. Szacunki pokazują także, że koszt całej inwestycji w nowym wariancie (ok. 86 mln zł) będzie niższy niż w wariancie 2, który podczas przeprowadzonych konsultacji społecznych cieszył się największą popularnością.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
7 + 13 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.