Chcesz wejść ze swoim produktem na rynek e-commerce? Sprawdź jak zacząć sprzedawać w internecie i poznaj sposoby, dzięki którym wyróżnisz się na tle konkurencji.

Internet to przestrzeń, w której znajdzie się miejsce niemalże na wszystko; począwszy od zabawy, poprzez naukę, a na pracy skończywszy. A jeśli już o pracy mowa, to globalna sieć umożliwia zarówno poszukiwanie zatrudnienia, jak i prowadzenie własnego biznesu. Wyniki najnowszego badania przeprowadzonego przez Gemius i Izbę Gospodarki Elektronicznej wskazują, że aż 73% internautów robi zakupy za pośrednictwem globalnej sieci. Naturalnie wspomniany fakt wywarł bezpośredni wpływ na dynamiczny rozwój rynku e-commerce. Co więcej, według analityków sprzedaż internetowa w bieżącym roku osiągnie wartość 4,5 tryliona dolarów, a sam e-commerce sięgnie blisko 20% całkowitej globalnej sprzedaży detalicznej. Biorąc pod uwagę wspomniane dane przestaje dziwić fakt, iż coraz większa ilość osób rozważa możliwość rozpoczęcia sprzedaży za pośrednictwem  globalnej sieci. Pozostaje tylko jedno pytanie, a mianowicie… jak tego dokonać?

Reklama

Co sprzedawać?

Pierwszym krokiem do rozpoczęcia sprzedaży w internecie jest opracowanie oferty. Szczególną uwagę należy natomiast zwrócić na sam produkt. Aktualnie w globalnej sieci działa niezliczona wręcz ilość sklepów oferujących różnego typu wyroby. Aby dokonać sprzedaży musisz posiadać siłę przebicia, która jest tym większa, im bardziej niszowy jest sam produkt. Oczywiście obecnie ciężko o trafienie w niszę. Warto więc zadbać o to, by proponowany artykuł posiadał jakieś unikalne cechy, które będziesz mógł wyeksponować. W ten sposób wyróżnisz się na tle konkurencji i zwiększysz swoją szansę na sprzedaż.

Dobrym pomysłem na uatrakcyjnienie oferty jest chociażby oferowanie gratisów. Takowe mogą mieć zarówno formę darmowych próbek, jak i zniżki (np. na następne zakupy) czy nawet darmowej wysyłki. Tego typu promocje skutecznie potęgują chęć do zakupu i sprawiają, że twoja oferta zyskuje na wartości w oczach kupujących.

Gdzie sprzedawać?

Kiedy wiesz już, co znajdzie się w twojej ofercie, zastanów się nad platformą umożliwiającą dokonanie transakcji. Zdecydowana większość osób myśląc o sprzedaży w internecie, oczami wyobraźni widzi wielki neon z napisem „sklep internetowy”. Czy warto go zakładać? Tak, niemniej jednak dopiero w momencie, gdy uzyskamy pewność, iż oferowany przez nas produkt naprawdę będzie w stanie wygenerować sprzedaż. Koszty związane z założeniem sklepu internetowego liczone są w tysiącach złotych (w zależności od projektu i oczekiwań klienta). Czy naprawdę chcesz dokonać takiej inwestycji nie mając pewności co do szansy sprzedaży?

…a jeśli nie sklep internetowy, to co?

Sprawdzonym, a zarazem godnym polecenia miejscem umożliwiającym rozpoczęcie swojej przygody z rynkiem e-commerce jest Allegro. Sprzedaż za pośrednictwem wspomnianego portalu pozwoli ci nie tylko oszacować szanse powodzenia twojego biznesu ale także umożliwi dopracowanie oferty. Naturalnie jest ona również związana z kosztami nieporównywalnie niższymi od tych, jakie wygenerowałoby założenie własnego sklepu internetowego.

Niezaprzeczalną zaletą Allegro jest domyślny interfejs umożliwiający łatwą i szybką sprzedaż/zakup wybranego produktu. Wystarczy jedynie wybrać opcję Allegro wystaw przedmiot, by dodać swoją ofertę i tym samym dołączyć do grona sprzedawców. Co istotne to fakt, że w razie pytań dotyczących sprzedaży bądź też zakupu produktu, możesz skorzystać z pomocy Allegro Gadane czyli Społeczności Kupujących i Sprzedających skupionej wokół spraw kliencko – sprzedawczych. Mówiąc wprost, to przestrzeń umożliwiająca zadawanie pytań, wymianę wiedzy oraz wspólne szukanie odpowiedzi na zagadnienia dotyczące robienia zakupów/prowadzenia sprzedaży na Allegro.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
30 − 25 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.