Rozmawiamy z Krzysztofem Krausem z Rady Jednostki Pomocniczej Osiedle Witosa, gdzie znikają drzewa, nie ma domu kultury, ale jest #LOOK. Czyli Letni Osiedlowy Ośrodek Kultury. To projekt, który zgłoszony został przez Krausa do Budżetu Obywatelskiego i wygrał w głosowaniu. Pytamy o koszty projektu i kontrowersje wywołane przez jednego z katowickich radnych, który zainteresował się #LOOK-iem.


Posłuchajcie rozmowy z Krzysztofem Krausem:


– Jest na pewno głośniej – powiedział Krzysztof Kraus odnośnie wycinki drzew na osiedlu Witosa, to jednak jak bardzo, będzie można ocenić dopiero, gdy drzewa się zazielenią. Zdaniem Krausa na osiedlu Witosa potrzebny jest dom kultury, a dopóki go nie ma, to zasadne jest realizowanie takich projektów jak #LOOK, którego koszt to przeszło 354 tys. zł.

Reklama

– Nie mając bazy stałej trzeba wszystko robić na zewnątrz i dlatego też trzeba np. wynajmować technikę estradową, która jak wiemy nie jest najtańszą usługą na rynku – powiedział Krzysztof Kraus. Interpelacja radnego Józefa Zawadzkiego odnośnie odebrania części pieniędzy przyznanych w projekcie na kino plenerowe go zasmuciła.

– Była jakimś takim prztyczkiem w nos, czy też takim kwestionowaniem potrzeb mieszkańców, które są zauważalne – powiedział. – Ideą tego kina, było nie tylko umożliwienie ludziom wyjścia do kina, ale właśnie obejrzenia czegoś razem – dodał.

Naszego gościa zapytaliśmy również, czy zamierza startować w wyborach do Rady Miasta Katowice.

Reklama

4 KOMENTARZE

  1. A czemu Kraus nie pochwali się tym jaki z niego zacny organizator, reżyser i realizator spektaklu w ramach Rundy Teatralnej w KMO?

    • Przykro mi, ale z różnych względów realizacja nie doszła do skutku – na etapie przed podpisaniem umowy i przed pobraniem jakichkolwiek środków. Zacniejsze od nas formacje artystyczne wycofały się z KRT. Nie wszystko się zawsze udaje. Pozdrawiam – jak miło, że aż Otwock się interesował KRT. 😉

  2. Powiem szczerze, dawno nie widziałem takiej osoby jak Pan Kraus. Dużo szumu, pokazywania się; reklamy swojej osoby, ale faktycznie pomoc mieszkańcom mała – do tego jak się promuje wszędzie. Burza w szklance wody…
    Może więcej faktycznej pomocy, a mniej plakatów, występów osobistych.
    Wiemy że wybory się zbliżają, ale bez przesady….

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
20 + 21 =


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.