Borki / fot. InfoKatowice.pl
Reklama

Grupa „Burowiec – Inicjatywa Mieszkańców” wystąpiła do władz Katowic, by rozważyć zwiększenie ilości kursów autobusów na Borki i do kolonii Bagno przy ul. Roździeńskiej w Szopienicach. KZK GOP i władze miasta mówią jednoznaczne „nie” i zasłaniają się statystykami napełnień autobusów. Na mała liczbę autobusów w te rejony skarżono się już ponad 30 lat temu.

– Jeszcze we wrześniu zgłosiliśmy dwie propozycje do budżetu miasta na 2017 rok. Dotyczyły one komunikacji publicznej. Wielu ludzi sugerowało nam, by zaproponować zwiększenie ilości kursów na Borki, w rejon stawów, a także zawnioskować o autobus na Bagno, czyli w rejon kolonii domów przy ul. Roździeńskiej oraz walcowni w Szopienicach – wyjaśniają Michał Bulsa i Małgorzata Norek – liderzy grupy „Burowiec – Inicjatywa Mieszkańców”.

Reklama

Propozycje mieszkańców w zakresie komunikacji publicznej dotyczyły polepszenia komunikacji autobusowej na Borki (zwiększenie częstotliwości kursów linii autobusowej nr 70 lub powstanie nowej – dodatkowej linii) oraz analizy i ewentualnego przemodelowania schematu połączeń autobusowych w rejonie Borek i Burowca, w związku z nowym generatorem ruchu – planowanym basenem przy ul. Konnej i ul. gen. Józefa Hallera.

Grupa zaproponowała także doprowadzenie linii autobusowej, obsługującej rejon kolonii Bagno przy ul. Roździeńskiej.

[…] Obecnie mieszkańcy podnoszą, iż w tym rejonie  istnieje całkowity brak komunikacji publicznej, który jest problem dla osób starszych. Z informacji, pozyskanych od mieszkańców wynika, iż dostępna jest już droga przez tereny dawnej HMN „Szopienice” (połączenie drogowe z ulicą 11 Listopada). Dodatkowym generatorem ruchu dla linii byłoby Muzeum Hutnictwa Cynku (Walcownia) oraz Zespół Szkół Gastronomicznych – czytamy w propozycjach grupy „Burowiec – Inicjatywa Mieszkańców”.

Wiceprezydent miasta Bogumił Sobula poinformował, że zwiększenie częstotliwości kursów komunikacji autobusowej na Borki, byłoby nieuzasadnione ekonomicznie i spowodowałoby konieczność większych dopłat miasta do KZK GOP. Z kolei według KZK GOP obecne zapotrzebowanie na komunikację publiczną w Borkach jest wystarczające.

Miasto, w ślad za KZK GOP, stwierdziło, że obecnie ul. Roździeńska (rejon kolonii Bagno) „nie spełnia warunków technicznych do prowadzenia regularnej komunikacji miejskiej”, a najbliższe przystanki tramwajowe i autobusowe znajdują się w odległości około pół kilometra od zabudowań Bagna, co „mieści się w standardowo przyjmowanych przedziałach dostępności przestrzennej dla przystanków komunikacyjnych w obszarze poza Centrum miasta”.

Ponad 30 lat problemu

Społecznicy z burowieckiej grupy mieszkańców przypominają, że odległość 400 lub 500 metrów dla osób starszych to długi dystans, szczególnie w niesprzyjających warunkach zimowych. Przypominają także, że mieszkańcy Bagna proszą o autobus już od 30 lat i na dowód pokazują artykuł Jana Kwiatkowskiego z „Trybuny Robotniczej” ze stycznia 1984 roku. Wówczas pisano w nim znamienne słowa: „Przecież komunikacja miejska jest po to, by ludziom ułatwiać dojazd do pracy, a nie powodować rozstrój nerwowy”.

Gazeta "Trybuna Robotnicza", nr 5 (13165) z 6 stycznia 1984 r.
Gazeta „Trybuna Robotnicza”, nr 5 (13165) z 6 stycznia 1984 r.
Reklama

5 KOMENTARZE

  1. A co tam, najważniejszy teraz jest tramwaj do lasu dla grzybiarzy, saren, bażantów i dzików. A Dąbrówka, Burowiec, Giszowiec, Nikiszowiec i in. niech sobie stoją w korkach na zapchanych wiecznie trasach…

  2. Jednym z prostych rozwiązań tego problemu jest przedłużenie linii 657, która w pobliżu mam przystanek końcowy. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby linia 657 kończyła swój bieg na Borkach.

  3. […] Od wielu lat trwają starania szefostwa szopienickiej walcowni, by doprowadzić do niej drogę od strony ulicy 11 Listopada. To znacząco ułatwiłoby dojazd do istniejącego tu prywatnego Muzeum Hutnictwa Cynku. Pohutnicze tereny zyskałyby również lepszy dojazd i mogłyby zachęcić potencjalnych inwestorów do zainteresowania tym rejonem. O zainteresowanie tematem prosili wielokrotnie także mieszkańcy domów przy ul. Roździeńskiej (tzw. osiedle Bagno), którzy upatrują w modernizacji dróg w tym rejonie szansy na pojawienie się tu linii autobusowej (starania o poprowadzenie tu linii autobusowej trwają co najmniej 30 lat – pisaliśmy o tym tutaj). […]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
12 − 4 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.