foto: Infokatowice.pl
Reklama

Śląskie Karty Usług Publicznych nie zawsze działają – informują nas mieszkańcy, którzy w ostatnich dniach podróżowali komunikacją publiczną w aglomeracji.

Od dwóch tygodni redakcja Infokatowice.pl otrzymuje wzmożone sygnały od mieszkańców regionu, którzy natrafili na problemy z funkcjonowaniem Śląskiej Karty usług Publicznych. Zdarzało się, że po przyłożeniu karty do czytników system zwracał komunikat o braku biletu nawet w przypadkach, gdy na kartę nabity był bilet okresowy. Pasażerowie obawiają się, że w razie kontroli biletowej zostaną niesłusznie ukarani mandatami.

Reklama

Problemy pojawiły się w podobnym okresie u kilku różnych przewoźników – PKM Sosnowiec oraz PKM Katowice i Tramwaje Śląskie. W środę brak połączenia zgłosiła pani Barbara, pasażerka linii 77, która krótko po godzinie 15:00 ruszyła w kurs z Al. Korfantego w Katowicach. Podobne sytuacje zdarzały się też 29 lipca krótko po 7:30 na trasie linii tramwajowej 6 w kierunku Chorzowa. Jeszcze tego samego dnia o 14:40 kierowca autobusu na linii 297 musiał zresetować system zaraz po wyjeździe z katowickiego dworca. 30 lipca ŚKUP podgrzał atmosferę w autobusie linii 815 tuż po wyjeździe autobusu z ul. Piotra Skargi. Zdziwiony kierowca na pierwszym przystanku sam postanowił sprawdzić system. Co intrygujące, problem zdaje się obejmować tylko część podróżujących – kilku-kilkunastu pasażerów posługujących się tak kartami imiennymi, jak i wydawanymi na okaziciela. W tym samym czasie reszta pasażerów odbijała karty bez utrudnień.

Jak przekazała nam Anna Koteras, rzeczniczka prasowa KZK GOP, w przypadku gdy pasażer ma ważny bilet na karcie, a występują problemy z systemem, nie ponosi on żadnych konsekwencji. Kontrolerzy dysponują czytnikami, na których dokładnie widać, że na karcie jest zakodowany ważny bilet.

Operator systemu sprawdzi, co może być przyczyną zgłaszanych problemów. Nie jest wykluczone, że źródłem problemów są warunki pogodowe – silne upały i częste, intensywne ulewy. Podobny problem może powodować szereg czynników.

Wszystkim pasażerom, którzy znajdą się w podobnej sytuacji, zalecamy zanotować numer pojazdu, linii oraz datę i miejsce zdarzenia. W razie konieczności udowodnienia zdarzenia można posłużyć się także nagraniem z telefonu komórkowego lub zdjęciem komunikatu. Im więcej informacji oraz zgłoszeń trafi do KZK GOP, tym szybciej będzie można ustalić i wyeliminować źródło problemów.

Reklama

6 KOMENTARZE

  1. Jak pokaże „brak biletu” – jeszcze nieźle, da się przed kontrolerem wytłumaczyć. Gorzej, jeśli się poza okresowym ma jakieś środki na karcie i zostają zeżarte jako opłata za kolejny bilet. A KZK GOP nie odpowiada na reklamacje tłumacząc, że takie straszne ilości ich ma.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
10 − 9 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.