Metropolia pyta mieszkańców, czy wolą fizyczną kartę ŚKUP czy aplikację w telefonie. Głosy można oddać w specjalnej sondzie, którą prowadzi GZM wśród mieszkańców.
W aplikacjach mobilnych Zarząd Transportu Metropolitalnego sprzedaje około 33 tys. biletów dziennie – rocznie daje to wartość około 13 mln zł. Uruchomienie online’owego systemu płatności w komunikacji miejskiej planowane jest w III kwartale tego roku.
„Aplikacja mobilna stając się wirtualną kartą, w pełni zastąpi funkcjonalność karty plastikowej. Umożliwi pasażerom wykonanie wszystkich operacji, potrzebnych do korzystania z komunikacji miejskiej oraz do obsługi swojego konta i planowania podróży” – informuje ZTM.
W aplikacji mobilnej będzie można:
- Kupić bilety jednorazowe w taryfie strefowo-czasowej.
- Nowością będzie możliwość zakupu biletów w taryfie czasowej – wejście i wyjście będzie rejestrowane w aplikacji oraz po szybkim zeskanowaniu QRkodu lub ręcznym wpisaniu kodu pojazdu.
- Kupić bilety średnio i długookresowe (dobowe, tygodniowe, miesięczne, kwartalne, jak również wieloprzejazdowe – te ostatnie będą obsługiwane na tej samej zasadzie, co bilety jednorazowe w taryfie odległościowej).
- Zwrócić bilety.
- Zaplanować podróż – w aplikacji dostępne będą informacje o funkcjonowaniu komunikacji, w tym o rozkładach jazdy oraz rzeczywistym czasie odjazdu.
- Aplikacja przypomni również o zbliżającym się końcu obowiązywania biletu.
„Wraz z wprowadzeniem zmian w obsłudze płatności, będziemy chcieli stworzyć inteligentny system poboru opłat – tzn. pasażer rejestruje tylko swoje przejazdy, system na koniec dnia zlicza ich wartość i jeśli przekroczą np. wartość biletu dziennego, to nie pobierze z naszego konta więcej niż właśnie koszt biletu dziennego – to korzyść dla pasażera” – zaznacza Jacek Brzezinka z GZM.
Głosy w sondzie można oddać do 15 lutego. Głosowanie znajdziecie tutaj.