fot. mat. pras.
Reklama

50 pracowników i 120 kursów ciężarówek dziennie, a do tego ogromny dół wykopany w centrum Katowic. Inwestor podsumowuje 30 dni budowy pierwszego z dwóch biurowców KTW. Budynek powstanie w ciągu 2 lat.

Zlokalizowany w centrum Katowic i 2-milionowego obszaru metropolitalnego, tuż obok Spodka i Międzynarodowego Centrum Kongresowego, pierwszy z budynków kompleksu biurowego KTW, ma być gotowy w połowie 2018 roku.

Reklama

Generalny wykonawca – STRABAG – przejął plac budowy od inwestora – TDJ Estate – na początku czerwca br. W kolejnych tygodniach przygotował zaplecze budowy, na przełomie czerwca i lipca 2016 roku rozpoczął prace związane z powstaniem wysokościowca.

W pierwszym miesiącu robót wykonane zostały przekładki sieci wodociągowej, gazowej
i elektrycznej. Rozpoczęto również budowę ścian szczelinowych, które wyznaczą obszar płyty fundamentowej pod cały kompleks biurowy KTW. Zaawansowanie prac związanych
z konstrukcją ściany szczelinowej wynosi ok. 35 proc. Docelowo, jej obwód wyniesie 330 m przy maksymalnej głębokości wykopu 26 m.

Na obecnym etapie, każdego dnia na budowie KTW I pracuje średnio ponad 50 osób. Budowa ściany szczelinowej jest prowadzona równolegle z głębokimi wykopami i wywozem zbędnej ziemi. Ciężarówki obsługujące budowę, wykonują codziennie ok. 120 kursów wywożąc ok. 1,2 tys. m³ ziemi. Wykopy pod fundamenty obu biurowców docelowo wymagają wydobycia ok. 85 tys. m³ urobku.

Rozpoczęta w połowie lipca br. budowa ściany szczelinowej kompleksu KTW potrwa ok. dwa miesiące. W najbliższym czasie realizowane będą także prace związane z budową przyłączy do powstającego obiektu.

Cały proces budowy KTW I potrwa 24 miesiące, w tym przez najbliższe 6 miesięcy powstaną trzy kondygnacje podziemne przeznaczone głównie na parking. Do realizacji tej części inwestycji STRABAG wykorzysta ok. 25 tys. m³ betonu i 3 tys. ton stali. Oprócz technologii ścian szczelinowych, zostaną dodatkowo wykonane elementy konstrukcji poprawiające stabilność posadowienia budynku. Kolejnym krokiem będzie budowa żelbetonowej konstrukcji części nadziemnej.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
23 − 19 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.