Rozbiórka DOKP / fot. materiały prasowe
Reklama

Skrót oznaczający Katowice i element graficzny symbolizujący koniec pewnego etapu oraz nowy początek tworzą nazwę biurowców, które powstaną obok hali „Spodek”. Prezentacja projektu architektonicznego inwestycji odbędzie się 19 maja w trakcie VIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

KTW to skrót od nazwy „Katowice” stosowany bardzo często w komunikacji kolejowej i lotniczej. Wykorzystywany jest także na innych polach, m.in. jako tytuł Katowickiego Magazynu Kulturalnego. Poprzedzający go element graficzny ma oznaczać zakończenie pewnego etapu i jednocześnie nowy początek dla przestrzeni po siedzibie DOKP, na której biurowce powstaną.

Reklama
ktw
Logo KTW

– Lokalizacja w sąsiedztwie Spodka, Strefy Kultury i w ramach osi widokowej alei Korfantego zobowiązuje nas do realizacji projektu będącego czymś więcej, niż tylko funkcjonalną przestrzenią biurową. Świadomość rangi tego miejsca jest tym większa, że prawie wszystkie osoby zaangażowane w inwestycję są mocno związane z Górnym Śląskiem. Dlatego bez trudu przyszło nam zrezygnować z popularnego w branży słownictwa angielskiego i mocno związać się z miastem, w sercu którego powstanie obiekt – mówi Maciej Wójcik, Prezes Zarządu TDJ Estate.

Znakiem graficznym biurowców .KTW będzie logo bezpośrednio nawiązujące do brył wysokościowców widzianych z perspektywy ulicy Chorzowskiej. W sierpniu 2015 r. stworzyła je Joanna Sowula, współpracująca z odpowiadającym za projekt architektoniczny zespołem pracowni Medusa Group. W grudniu 2015 r. okazało się, że w przygotowanym logotypie, podobnie jak w znaku promującym Katowice jako Miasto Muzyki UNESCO, wykorzystano motyw równolegle ułożonych linii.

W grafice należącej do instytucji kultury Katowice Miasto Ogrodów linie symbolizują budynek NOSPR-u i klawisze fortepianu, natomiast w przypadku .KTW stanowią bezpośrednie odniesienie do detalu architektonicznego fasady.

– W związku z tym, że logo Miasta Muzyki zostało zaprezentowane jako pierwsze, zastanawialiśmy się nad modyfikacją naszego znaku. Jednak po dłuższej analizie uznaliśmy, że pewne analogie są zgodne z naszą wizją jak najściślejszego wpisania inwestycji w dzisiejsze Katowice – mówi Maciej Wójcik. – Dodatkowo po prezentacji wizualizacji stanie się oczywiste, dlaczego logo biurowców wygląda właśnie tak – dodaje.

Prezentacja szczegółów projektu architektonicznego kompleksu biurowego .KTW obędzie się 19 maja w trakcie VIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

– Trudno o lepszą okazję do prezentacji naszego obiektu, niż wydarzenie, które ściąga do Katowic tysiące przedstawicieli biznesu i władz publicznych, w tym szefów europejskich rządów i unijnych komisarzy – mówi Kamil Krępa, Dyrektor ds. Komercjalizacji, TDJ Estate. – Większość działań promocyjnych .KTW będzie równocześnie doskonałą reklamą całej metropolii. O tym, jak wielu osobom należy intensywnie opowiadać o Górnym Śląsku i Zagłębiu świadczy chociażby ostatni raport jednej z renomowanych agencji doradczych, którego autorzy nie byli pewni, czy Katowice traktować jako część większego organizmu, czy odrębne, pojedyncze miasto – dodaje.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
30 − 2 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.