Parking na ulicy Tylnej Mariackiej / fot. InfoKatowice.pl
Reklama

Ludzie ciągle nie chcą korzystać z automatycznego parkingu na ul. Tylnej Mariackiej, pomimo obniżenia cen za godzinę parkowania. Inwestycja za 23 mln zł to pieniądze wyrzucone w błoto? Nie do końca – jeżeli miałby służyć mieszkańcom, można by się pokusić o takie stwierdzenie. Z tym, że coraz widoczniej maluje się scenariusz, w którym parking będzie służył prywatnemu biznesowi w okolicy – zwłaszcza obiektom w rejonie ulicy Dworcowej, gdzie właśnie ruszyła duża inwestycja hotelowa.

Parking składa się z dwóch zespołów maszyn. Ich działanie polega na wykorzystywaniu inteligentnego systemu rotacyjnego i przechowywania pojazdów na przeznaczonych do tego platformach. Pierwszy zestaw – o długości 67 metrów – to połączenie 12 modułów parkingowych. Drugi – długi na ponad 45 metrów – składa się z 8 modułów. Każdy moduł posiada niezależny wjazd/wyjazd oraz 12 platform parkingowych. To oznacza, że w obu zestawach można zaparkować łącznie 240 pojazdów.

Jak wcześniej informowaliśmy, średnio dziennie parkuje tam około 60-70 pojazdów. Godzina postoju dla mieszkańca na początku wynosiła 6 zł, a dla osoby bez Karty Mieszkańca – 12 zł. Miasto obniżyło te ceny od września o połowę. Efekt? Chętnych ciągle brak, choć urzędnicy mówią o wzroście zainteresowania. Z tym, że najpierw niewielkie zainteresowanie spadło i poniosło się ponownie do poziomu wcześniej wspomnianego niewielkiego zainteresowania.

Jak wyglądają liczby?

Parking na ulicy Tylnej Mariackiej / fot. InfoKatowice.pl

Jak to wygląda w liczbach? W maju podawaliśmy dane przedstawione przez Katowicką Agencję Wydawniczą.

Automatyczny parking jest płatny od grudnia ubiegłego roku. Od tego momentu do końca marca średnie miesięczne wpływy wynosiły ponad 45 tysięcy złotych. W tym okresie na parkingu zaparkowanych zostało średnio miesięcznie około 2000 samochodów: w grudniu 2244, styczniu 1740, lutym 2043 i marcu 1846 – wyjaśniał Wojciech Grabarczyk z Katowickiej Agencji Wydawniczej (spółka obsługuje medialnie MZUiM).

Co tak naprawdę daje średnio dziennie 60-70 samochodów. Jak wygląda sytuacja po obniżeniu cen za parking?

„Od momentu zmiany stawek, tj. od 9 września, obserwujemy zwiększające się zainteresowanie ZMP przy Tylnej Mariackiej. Przykładowo w lipcu i w sierpniu zaparkowanych samochodów było kolejno 1252 i 1250. We wrześniu 1848 i w październiku 2106 zaparkowanych samochodów” – wyjaśnia Grabarczyk.

Tutaj warto zwrócić uwagę, że w wakacje zmalało nikłe zainteresowanie parkingiem i obecnie dalej szału nie ma. Liczby są podobne do tych sprzed obniżki.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.