Tory / fot. InfoKatowic..pl
Reklama

PKP chce budować dodatkowe tory na trasie Katowice-Mysłowice. Zleciło wykonanie studium. Spółka chce oddzielić ruch aglomeracyjny od dalekobieżnego, co umożliwi uruchomienie większej ilości połączeń pasażerskich. To jednak nie jedyne plany związane z Katowicami, które ma PKP.

Umowa na wykonanie studium dla odcinka między Katowicami a Mysłowicami to koszt rzędu 8 mln zł.

Reklama

„Realizacja projektów z Krajowego Programu Kolejowego zwiększa dostęp do kolei i jej rolę w obsłudze aglomeracji. Przygotowywane są też kolejne inwestycje, m.in. rozwój połączeń w województwie śląskim i usprawnienie transportu towarów. Potwierdza to podpisana dziś przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowa na studium wykonalności. Konsekwentnie budujemy kolej komfortową, bezpieczną i przewidywalną” – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

To jednak nie jedyny projekt w województwie śląskim, który przygotowuje PKP.

„W województwie śląskim dostrzegamy potrzeby rozwoju i usprawnienia kolejowych przewozów pasażerskich i towarowych. Podpisana umowa na studium wykonalności pozwoli efektywnie zaplanować kolejne projekty z korzyścią dla mieszkańców oraz gospodarki i środowiska” – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Analizy studialne obejmą linie kolejowe: Oświęcim – Katowice (nr 138), Jaworzno Szczakowa – Mysłowice (nr 134), Katowice Szopienice Północne – Chorzów Stary (nr 161), Dąbrowa Górnicza Towarowa – Panewnik (nr 171), Chorzów Stary – Radzionków (nr 145). Określony będzie zakres prac, który pozwoli na poprawę podróży i przewozu ładunków. Ważną częścią analizy jest określenie zwiększenia dostępności transportu kolejowego w ruchu aglomeracyjnym przez budowę nowych przystanków, m.in. Mysłowice Kopalnia.

Wykonawcy studium przenalizują usprawnienie przewozu towarów w regionie. Badane będą możliwości przystosowania stacji Siemianowice Śląskie, Katowice Muchowiec, Mysłowice, Brzeziny Śląskie, Piekary Śląskie Szarlej do obsługi dłuższych pociągów towarowych, do 750 m.

Propozycje wypracowane w ramach studium będą konsultowane z przewoźnikami działającymi w aglomeracji katowickiej. Pozwoli to dobrze prognozować warunki potrzebne dla rosnącego natężenia ruchu i zapewnienia dostępności kolei w Katowicach oraz w okolicznych miastach. Prace studialne określą zakres przyszłego projektu, jego efekty oraz koszty realizacji.

Szansa na więcej torów w Katowicach

PLK podpisały umowę na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla zadania „Prace na odcinku Katowice Zawodzie – Mysłowice – Sosnowiec Jęzor wraz z dobudową torów aglomeracyjnych oraz na obwodnicach towarowych GOP na odc. Katowice Muchowiec – Chorzów Stary – Piekary Śl. Szarlej – Radzionków wraz z przyległymi łącznicami” w ramach projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 138 na odcinku Katowice – podg. Szabelnia – Mysłowice”. Wartość umowy to 7,7 mln zł ze środków budżetowych. Wykonawcą jest firma Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o.

Planowany termin realizacji prac studialnych to IV kwartał 2023 roku. Opracowanie dokumentacji projektowej i roboty budowlane planowane są w kolejnej perspektywie finansowej.

Reklama

1 Komentarz

  1. Kolej powinna również pomyśleć o wybudowaniu nowej linii kolejowej na dawnej linii kolei piaskowej od Katowic Dąbrówki Małej do Sosnowca Jęzora. Nie wiem dlaczego PKP nie przejęło tej linii, tylko została skazana na zaoranie. Dzisiaj pozwoliłoby to rozkorkować Mysłowice i Katowice.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
28 − 13 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.