W świecie gier jest wiele wspaniałych historii – opowiada nam Karola Stachowicz z TEDxKatowice

Ewa Waszut

Reklama

Jak zapowiadaliśmy tydzień temu, w kolejnym tekście dotyczącym TEDxKatowice napiszemy więcej o GameOn, spotkaniu, które odbyło się w samym centrum Katowic. Szczegóły przybliża nam Karola Stachowicz*.

Dlaczego GameOn? Chcieliśmy wykorzystać szum medialny, który powstaje podczas wydarzeń środowiska gamingowego, tj. Global Game Jam czy Intel Extreme Masters i pokazać gry z innej perspektywy.  Skontaktowaliśmy się z Tomaszem Gardianem z Ogrodów Przedsiębiorczości, który zna świat gier i on nam zaproponował kilku prelegentów, m.in Annę Bal i Remigiusza Kopoczka.

Reklama

Nad kształtem wydarzenia, szczegółowym programem, wyborem prelegentów oraz akcji dodatkowych pracowaliśmy wspólnie na spotkaniach zespołu. Dzięki Tomkowi, wiedzieliśmy jakich tematów możemy się spodziewać od mówców, największym wyzwaniem okazało się znalezienie takich, którzy mają umiejętności autoprezentacyjne i ciekawą historię do opowiedzenia. Nie było to łatwe zadanie.

Okazało się, że w świecie gier jest wiele wspaniałych historii, chociaż nie wszyscy chcą się nimi dzielić. Długo kształtowała się ostateczna lista prelegentów. Przemka Dmytruszyńskiego polecił mi właściciel sklepu z grami planszowymi Mepel.pl, z Katowic. Po pierwszej rozmowie telefonicznej z Przemkiem wiedziałam już, że jego historia jest idealna do opowiedzenia na scenie TEDx. Nie zgodził się jednak od razu – nigdy nie występował i miał obawy czy sobie poradzi. Na szczęście mamy w zanadrzu odpowiednie argumenty i po kilku telefonach i mailach przekonałam go, że warto.

Podczas zespołowej burzy mózgów oczywisty okazał się też temat uzależnień od gier. TEDx szerzy idee warte praktykowania, dlatego nie chcieliśmy występu teoretyka. Chcieliśmy, aby wystąpiła osoba, która może spojrzeć na ten temat holistycznie.Podzieliliśmy zadania: część zespołu szukała ciekawych artykułów, wywiadów, ja później kontaktowałam się z potencjalnym prelegentem. I tak znaleźliśmy Krzysztofa Piersę, który napisał książkę “Komputerowy Ćpun”- o swoim uzależnieniu i jak udało mu się je pokonać.

Łukasz Trybuś sam zgłosił się do nas, ale z ofertą pomocy przy organizacji wydarzenia. Tematu e-sportu w naszych planach jednak brakowało, dlatego zaproponowaliśmy mu wystąpienie. Na szczęście zgodził się od razu. Chciał przedstawić swój temat z dwóch perspektyw, dlatego zaprosił kolegę- Mateusza Pireckiego. Dwóch prelegentów i jedna prezentacja? Czemu nie! Nigdy wcześniej tego nie robiliśmy w TEDxKatowice, ale udało się świetnie!

Samo wydarzenie trwało 3,5 godziny. Natomiast od pomysłu, przez zespołowe burze mózgów, finalny plan do dnia 0- mijają co najmniej 2 miesiące. To godziny spotkań, telefonów i pracy, której nie widać na scenie. Wiemy jednak, że każda minuta spędzona nad organizacją wydarzenia jest tego warta. Goście tworzący atmosferę na wydarzeniu GameOn byli najlepszą nagrodą i motywacją do tworzenia najlepszych wydarzeń w regionie!

Chcemy, aby spotkania TEDxKatowice były czymś więcej niż oglądaniem ciekawych prelekcji. Naszym celem jest budowanie społeczności, którą łączy temat wydarzenia i zamiłowanie do TEDx. Czy nam się to udaje, oceńcie sami!

Zobacz TEDxKatowice

*Karola Stachowicz jest z wykształcenia politologiem, z zamiłowania miejską aktywistką. Obecnie zaangażowana w inicjatywę Pobudka Koszutka i TEDxKatowice. Członek Rady Programowej Fundacji Napraw Sobie Miasto. Wierzy, że dzięki energii i pracy mieszkańców, można przekształcić każde miasto w najlepsze miejsce do życia.

projekt grafiki: muflon studio
projekt grafiki: muflon studio

Translated version: Zuza Palion

As we announced last week, next text about TEDxKatowice will be more about GameOn, an event held on the 12th of March in the very center of Katowice. About details tells us Karola Stachowicz*.

Why GameOn? We thought about making use of the hype that is generated during all the events associated with gaming environment (Global Game Jam or Intel Extreme Masters). We wanted to show different aspects of the games. We have contacted Tomasz Gardianem who knows that gaming environment well and he was the one to propose us a few of our speakers, e.g. Anna Bal and Remigiusz Kopoczek.

During our TEDxKatowice team meetings, we have been working together on the shape of the event, its detailed programme, choices of speakers and other additional improvements. Thanks to Tomek, we knew what kind of topics we can expect to be brought up by our speakers. However, finding the ones with self-presentation skills and an interesting story to tell turned out to be the biggest challenge for us. It definitely wasn’t an easy task.

The world of games came out to be full of wonderful stories, although not everyone was eager to share them with us. It took a long time to form the final list of the speakers. The owner of Mepel.pl (game shop) recommended engaging Przemek Dmytruszyński in the event. After my first phone call with him, I have already known his story is the perfect one to be told on the TEDx stage. He wasn’t that easy to convince – he has never performed before and was afraid about it. Luckily, we have the right arguments and after several talks and emails, I have managed to square this idea with him.

Game addictions turned out to be a must for the event during our brainstorming session. TEDx shares the ideas worth spreading, so we didn’t want to hear about the topics only theoretically. We wanted somebody to show the topic holistically. We have divided the tasks: a part of the team was looking for noteworthy articles and interviews, then I contacted the potential speakers.  This way we have found Krzysztof Piersa, who is the author of “Computer junkie” – a book about his addiction and how he succeeding in overcoming it.

Łukasz Trybuś volunteered himself, however, he rather wanted to help us with the organisation. We have offered him to be TEDx speaker because E-sport was what our plans had missed.Fortunately, he has agreed at once. He wanted his topic to be presented from two perspectives, so he invited his friend – Mateusz Pirecki. Two speakers on the TEDx stage at the same time? Why not! We have never done this before as TEDxKatowice, but it went amazingly well!

The event itself lasted around 3.5 hours, but starting with an idea, then brainstorming, shaping the final plan and ending with the “Day 0” takes at least 2 months of work. These are hours of meetings, phone calls and work you don’t see on the stage. However, we know that every minute spent on the organisation of the event is worth it. The attendants of the GameOn event created such a great atmosphere that it was the best award and motivation we could have got to keep organising the best events in the region!

We wish TEDxKatowice events to be more than watching interesting performances. Our aim is to build the community who shares the interest for the event’s theme and the love for TEDx. We leave it up to you to decide whether it works out!

See TEDxKatowice

*Karola Stachowicz a degree in political sciences, urban activist with passion. Currently involved in the initiative Pobudka Koszutka and TEDxKatowice. Member of the Programme Council Napraw Sobie Miasto Foundation. She believes that thanks to the energy and work of people, we can convert any city into the best place to live.

Fotografie prelegentów Dawid Szendera, zdjęcia publiczności Marek Dziurkowski

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
28 + 25 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.