W ramach „Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości” Powiatowy Urząd Pracy Katowice będzie zachęcał do zakładania własnych firm.
19 listopada wszystkie osoby, które planują założyć swoją działalność gospodarczą, będą mogły zasięgnąć opinii fachowców. W ramach dnia otwartego do PUP w Katowicach zawitają specjaliści – praktycy biznesu z Wojewódzkiego Urzędu Pracy, Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości oraz Funduszu Górnośląskiego.
„ABC uruchamiania własnej działalności gospodarczej”, „Przedsiębiorczość z punktu widzenia przedsiębiorcy” i „Finansowe Formy wsparcia działalności gospodarczej”. To między innymi w takich prelekcjach będą mogli wziąć udział uczestnicy. Jak widać coś dla siebie znajdą zarówno studenci zainteresowani przedsiębiorczością, bezrobotni oraz osoby już prowadzące własną firmę.
Wydarzenie odbędzie się w ramach „Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości”. To międzynarodowy projekt promujący świadomy rozwój, aktywną postawę wobec życia i podejmowanie biznesowych inicjatyw. Organizowany jest od 2008 roku w 143 krajach świata, w tym w Polsce. Każdego listopada organizacje, instytucje i firmy, którym zależy na rozwijaniu przedsiębiorczości, organizują bezpłatne szkolenia, warsztaty, debaty i konkursy pomagające zdobyć wiedzę z zakresu zakładania i rozwijania własnej działalności gospodarczej, budowania sieci kontaktów, zakładania start-upów, negocjowania z pracodawcą czy budowania własnej marki.
Najaktywniejsze podczas Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości są urzędy pracy, ale w jego organizację włączają się także organizacje pozarządowe, centra przedsiębiorczości, banki, akademickie biura karier czy instytucje otoczenia biznesu. Organizatorzy szacują, że tylko w Polsce w ramach wszystkich wydarzeń w ŚTP udział bierze 100 tysięcy osób. Co ciekawe, to właśnie zatrudnienie i rozwój przedsiębiorczości są głównymi priorytetem w nowej perspektywie unijnej i to właśnie na te obszary przeznaczona zostanie największa pula dotacji unijnych. Warto się zatem zastanowić nad zawitaniem 19 listopada do PUP Katowice.