Foto: Centrum Kultury Katowice / A. Maciaszczyk / Infokatowice.pl
Reklama

Grupa organizacji pozarządowych działających w Katowicach chce uporządkować chaos przestrzenny, z którym miasto boryka się od lat. Pierwszym krokiem jest zaproszenie mieszkańców do fotografowania najbardziej oblepionych reklamami miejsc w mieście.

Koalicja organizacji pozarządowych działających w Katowicach, w której skład wchodzą Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej, Towarzystwo Urbanistów Polskich, Stowarzyszenie Architektów Polskich o. Katowice, Stowarzyszenie Bona Fides, Fundacja Piaskowy Smok, Stowarzyszenie Razem Dla Nikiszowca oraz Fundacja Napraw Sobie Miasto, chce zająć się problemem chaosu przestrzennego w mieście, w tym wszechobecnych, często bardzo szpetnych reklam.

Reklama

We wrześniu organizacje planują wystąpić do prezydenta Marcina Krupy z wnioskiem o powołanie zespołu doradczego ds. ładu przestrzennego, składającego się z urzędników, radnych i społeczników, którego zadaniem ma być m.in. uporządkowanie przestrzeni miejskiej. Wcześniej jednak koalicjanci zapraszają do działania mieszkańców. Na facebook’owym profilu reklamAKCJA umieszczone zostało następujące zaproszenie:

Dawno w mieście nie byłeś? To przejdź się.
Poszukaj miejsca najbardziej zeszpeconego, zanieczyszczonego, oblepionego reklamami, szyldami, banerami. Znajdź Katowickie Jądro Chaosu Wizualnego, zaprzeczenie ładu przestrzennego, wertykalny śmietnik reklamowy.

Zrób fotkę. Prześlij ją do nas! reklamAKCJA@naprawsobiemiasto.eu

Kto jednym pstryknięciem ustrzeli najwięcej reklam zyska sławę i uznanie środowiska. Kto wyśle najwięcej zdjęć dokumentujących CHAOS zyska popularność większą niż Chuck Norris.

My to zbierzemy! i zrobimy z tym porządek! (A przynajmniej będziemy zaciekle o to walczyć)
Bądźcie czujni. Pstrykajcie. Wysyłajcie

Zdjęcia można wysyłać do organizatorów do piątku 21 sierpnia.

Reklama

1 Komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
13 + 11 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.