Przejazd kolejowy / fot. PKP PLK
Reklama

PKP Polskie Linie Kolejowe podwyższają poziom bezpieczeństwa na 19 przejazdach kolejowych w województwie śląskim. Przejazdy zostaną wyposażane w dodatkowe urządzenia ostrzegawcze lub rogatki. Program przebudowy przejazdów, prowadzony przez PLK pozwoli podwyższyć poziom bezpieczeństwa na ponad 300 skrzyżowaniach torów i dróg w całej Polsce. 

W województwie śląskim na 19 przejazdach PLK wymienia wyeksploatowane urządzenia. W ich miejsce oprócz rogatek instalowana jest nowoczesna sygnalizacja ostrzegająca kierowców o zbliżających się pociągach. Modernizacje obejmują m.in. przejazdy na trzech liniach w okolicach Częstochowy. Przebudowane zostaną również przejazdy na trasie Katowice – Rybnik w okolicach Mikołowa, a także na odcinku Racibórz –  Chałupki oraz między Pszczyną a Zwardoniem.

Reklama

Na 18 modernizowanych skrzyżowaniach zamontowana zostanie sygnalizacja świetlna, z czego 10 obiektów zyska półrogatki odgradzające tor od jezdni. Na jednym przejeździe – w Sławkowie – zostaną zainstalowane rogatki z obsługą przejazdu przez pracownika kolei. Modernizacja przejazdów uwzględnia lokalne uwarunkowania – przede wszystkim zmianę sytuacji na drodze spowodowaną wzrostem liczby samochodów. Poza montażem nowych urządzeń ostrzegawczych i rogatek na wybranych przejazdach zostanie poprawiony stan techniczny nawierzchni.

Dzięki montażowi specjalnej sygnalizacji, maszyniści będą otrzymywali sygnały o stanie urządzeń przejazdowych. W przypadku ich uszkodzenia, maszynista, zgodnie z przepisami, ograniczy prędkość i zachowa szczególną ostrożność. Dzięki przeprowadzonej modernizacji pociągi przyspieszą, gdyż wprowadzone zabezpieczenia będą odpowiadały wymaganemu poziomowi bezpieczeństwa przy rosnącej liczbie aut. Przejazdy będą wyposażone także
w urządzenia do monitoringu i rejestracji zdarzeń. Koszt przedsięwzięcia w województwie śląskim to nieco ponad 23 miliony zł.

Dzięki inwestycji, na terenie całej Polski zmodernizowanych zostanie 307 przejazdów. Realizacja tych działań, współfinansowanych przez Unię Europejską, kosztuje ponad 300 mln zł.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
25 + 12 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.