FOTO: Agencja PR Pan Pikto

Prawie czterdzieści kanap i kilkadziesiąt atrakcji, w tym: śniadanie na dachu, kulanie klusek i wycieczka szlakiem murali. W piątek, w dniu rozpoczęcia OFF Festiwalu, oficjalnie startuje społeczna kampania obywatelska Katowice – Miasto Gospodarz pod hasłem Rozgość się w Katowicach.

Fani muzyki, którzy w tym roku przyjadą do Katowic na OFF Festival, zostaną zaproszeni przez mieszkańców miasta na… kanapy, bo kanapa to symbol gościnności. To założenie obywatelskiej kampanii społecznej, którą współtworzy kilkanaście organizacji pozarządowych z Katowic. Do udziału w niej zaprosili też partnerów: lokale gastronomiczne, instytucje kultury, lokalne firmy, ciekawe miejsca i zwykłych mieszkańców. Zgłosić mógł się każdy, pod warunkiem, że w czasie trwania festiwali OFF i Tauron Nowa Muzyka wystawi kanapę przed swój lokal, dom, biuro i zaoferuje gościom coś specjalnego.

W piątek rusza OFF Festival, tego samego dnia oficjalnie rozpocznie się pierwsza odsłona kampanii. Na fanów muzyki będzie czekało prawie czterdzieści kanap. Pierwsza już na dworcu głównym PKP w Katowicach. – Cieszy nas, że PKP wydały zgodę na ustawienie kanapy w tym miejscu. Dzięki temu od pierwszej chwili przyjeżdżający na festiwal będą się czuli “zaopiekowani” – mówi Justyna Barańska z Agencji PR Pan Pikto, inicjatora kampanii. Na kanapach będą czekali ludzie, którzy mają coś ciekawego do powiedzenia o mieście. Wszyscy przygotowali specjalne atrakcje, w tym: wycieczkę szlakiem katowickich murali, jazdę rikszą, śląskie wzory tatuaży czy skoki na poduchę i eksperymenty chemiczne. Nie zabraknie wątków kulinarnych, takich jak andaluzyjskie śniadanie na dachu czy warsztaty z kulania klusek. W lokalach gastronomicznych i klubach czekają też zniżki, a w wybranych instytucjach kultury darmowy wstęp. Swoją kanapę wystawi m.in. Centrum Informacji o Mieście, które wyjątkowo będzie czynne także w niedzielę.

Reklama

– Mapa z siecią kanap to tak naprawdę mapa aktywności obywatelskiej Katowic. Wynika z niej, że najliczniej do naszej akcji włączyły się podmioty w Śródmieściu i w Nikiszowcu, zabytkowej dzielnicy, będącej jedną z największych atrakcji miasta – mówi Barańska. – Mamy nadzieję, że dzięki kampanii całe miasto będzie żyło atmosferą festiwalu, a kanapy będą nie tylko przyciągać turystów, ale też integrować lokalną społeczność – dodaje. Gotowa jest aplikacja na urządzenia mobilne, którą dla potrzeb kampanii stworzyło Grumpy Studio z Bielska – Białej. Znajdą się w niej lokalizacje wszystkich kanap, wraz z opisem atrakcji, które zaoferują gościom festiwalu. Będzie ona również na bieżąco aktualizowana, żeby wiadomo było, które kanapy są w danym momencie “aktywne”. Druga odsłona kampanii nastąpi pod koniec sierpnia, kiedy katowiczanie będą witać gości festiwalu Tauron Nowa Muzyka. Natomiast kanapę powitalną wypożyczył nam Customform. Wszyscy partnerzy kampanii biorą w niej udział pro publico bono.

Obywatelską kampanię społeczną Katowice – Miasto Gospodarz zainicjowała Agencja PR Pan Pikto. Wszystkie szczegóły i aktualności dostępne są na fanpage’u kampanii na Facebooku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
4 + 18 =


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.