Jakaś epidemia, nowa moda czy zbiorowe przemeblowanie? Katowice ogarnia nowa moda. Wynoszenie kanap z domów. Jedna z kanap znajdzie nawet swoje miejsce na dworcu PKP. O co chodzi?
„Wystaw kanapę przed blok, dom, biuro i bądź gotowy przywitać gości letnich festiwali muzycznych w Katowicach” – tak do udziału w obywatelskiej kampanii społecznej Katowice – Miasto Gospodarz zachęcają jej organizatorzy z katowickich organizacji pozarządowych. Już w sierpniu tego roku w Katowicach zorganizowane zostaną dwa znane festiwale muzyczne: OFF Festival i Tauron Nowa Muzyka, na które przyjeżdżają tysiące fanów z całego regionu ale i z Polski. To jedyna taka okazja, żeby pokazać im miasto z najlepszej strony – uznali katowiczanie działający z róznych pozarządowych organizacjach i skrzyknęli się, aby zorganizować niecodzienną akcję
Kilkanaście katowickich organizacji pozarządowych w ramach kampanii obywatelskiej Katowice Miasto – Gospodarz, chce przybyszów w Katowicach jak najlepiej ugościć. Znakiem tych działań ma być …kanapa, zachęcająca do tego, żeby wygodnie rozsiąść się w mieście. Szczególna, bo wzorem dla niej był tapczan zaprojektowany do willi wojewody Grażyńskiego w 1939 roku. Symbol gościnności, ale też architektury i dizajnu, którymi Katowice stoją.
Scenariusz kampanii, która właśnie rozkręca się pod hasłem “Rozgość się w Katowicach”, jest bardzo prosty. Polega na stworzeniu sieci gościnnych kanap w całym mieście. “Oficjalne kanapy” wystawią organizacje pozarządowe i ich partnerzy – lokale gastronomiczne czy instytucje kultury – by w dniach trwania festiwali przyjąć na nich fanów muzyki. To nie wszystko. Zaproponują im też specjalne atrakcje, przy okazji promując Katowice: wycieczki po mieście, śniadania a nawet… eksperymenty chemiczne. W planach jest też kanapa powitalna, która będzie witała gości na dworcu w Katowicach.
Do udziału w wydarzeniu zaproszeni są wszyscy mieszkańcy Katowic. „Wystaw kanapę przed blok, dom, biuro i bądź gotowy przywitać festiwalowych gości. Poczęstuj tym, co masz najlepszego: kawą, kanapką, opowieścią o mieście. Wybierz się z nimi na wycieczkę i pokaż im swoją dzielnicę. Znajdź sposób, żeby Katowice zapadły im w pamięć” – taki komunikat można znaleźć na fanpage kampanii na Facebooku. Każdy może się przyłączyć. „To też okazja do integracji mieszkańców. Zaprośmy na nasze kanapy sąsiadów i znajomych, w ten sposób wszyscy poczują atmosferę festiwali w mieście” – mówi Wioleta Niziołek – Żądło z katowickiej Agencji PR Pan Pikto, która zainicjowała i koordynuje kampanię w ramach autorskiego programu społecznej odpowiedzialności biznesu.
Powstanie też specjalna aplikacja na urządzenia mobilne, przygotowana przez Grumpy Studio, na której znajdą się wszystkie kanapy, zarówno te oficjalne jak i te zgłoszone przez mieszkańców ale też np. katowickie firmy. Chcecie wystawić swoją kanapę? Zróbcie sobie na niej zdjęcie i wyślijcie do organizatorów kampanii na adres: wiola@panpikto.pl. Krótko uzasadnijcie swój udział w kampanii i napiszcie, w jaki sposób chcecie przyjąć festiwalowych gości.
koordynuje kampanię w ramach autorskiego programu społecznej odpowiedzialności biznesu – no tak, tylko że CSR to zupełnie coś innego…
Marcinie, a co jest niecsr’owego w działaniu na rzecz interesariuszy i wspólnie z nimi?
Marcinie, czyli że działanie na rzecz i wspólnie z interesariuszami agencji nie jest społecznie odpowiedzialne?
Na podstawie międzynarodowej normy ISO 26000 dotyczącej społecznej odpowiedzialności, zaleca się:
1. Promowanie działań kulturalnych.
2. Udzielania pomocy w tworzeniu i doskonaleniu programów rozwijania kompetencji w społeczności lokalnej.
3. Wspomaganie lokalnych organizacji w funkcjonowaniu.
5. Promowanie rozwoju społeczności lokalnej w planowaniu projektów inwestycji społecznych.
6. Unikania działań, które utrwalałyby zależność społeczności lokalnych od filantropijnej działalności organizacji i jej bieżącego wsparcia.
7. Ocenę aktualnie realizowane inicjatywy związane ze społecznością lokalną oraz informowanie o nich.
Zarówno PRojekt Charity, jak i tegoroczne działania realizowane w jego ramach są CSRowe.