Miasto Katowice podsumowało finansowy i promocyjny bilans festiwalu Tauron Nowa Muzyka 2024, którego organizację wspiera finansowo. Z danych magistratu wynika, że w wydarzeniu wzięło udział 20 tysięcy uczestników.
„19. edycja festiwalu Tauron Nowa Muzyka odbyła się w dniach od 20 do 24 czerwca 2024 roku w przestrzeniach Strefy Kultury w Katowicach (w tym w Międzynarodowym Centrum Kongresowym) oraz w Sali Koncertowej Katowice Miasto Ogrodów. Wydarzenie jest współorganizowane przez instytucję Katowice Miasto Ogrodów, która pokrywa przede wszystkim koszty honorariów artystów do kwoty 930 000 zł netto” – czytamy w materiałach przygotowanych dla katowickich radnych.
Plenerowa część festiwalu obejmowała osiem scen, na których wystąpiło 48 artystów z Polski i zagranicy. Wydarzenie przyciągnęło publiczność z całej Polski, gromadząc ponad 20 tysięcy uczestników.
Urzędnicy, biorąc pod uwagę patronaty medialne oraz zasięgi w mediach społecznościowych, wyliczyli, że ekwiwalent reklamowy osiągnięty przez miasto dzięki festiwalowi wyniósł ponad 9,2 mln zł. Warto jednak traktować tę wartość z pewnym dystansem, ponieważ jest to jedynie szacunkowa kwota, jaką miasto musiałoby wydać na reklamę, aby osiągnąć podobne efekty promocyjne. Takie wyliczenia nie uwzględniają np. możliwości negocjacji cen z wydawcami czy wpływu ewentualnych negatywnych publikacji.
pytanie czy miastu potrzebna jest reklama? w budżecie obywatelskim trzeba składać wnioski o podstawowe sprzęty dla szkół czy bibliotek, a tymczasem do prywatnego przedsięwzięcia lekka ręką płynie prawie milion złotych, jakby tak zapytać mieszkańców Katowic to ciekawe jaka byłaby ich odpowiedź co woleliby wspierać