Tauron Nowa Muzyka / fot. K. Wojtala
Reklama

Miasto Katowice podsumowało finansowy i promocyjny bilans festiwalu Tauron Nowa Muzyka 2024, którego organizację wspiera finansowo. Z danych magistratu wynika, że w wydarzeniu wzięło udział 20 tysięcy uczestników.

„19. edycja festiwalu Tauron Nowa Muzyka odbyła się w dniach od 20 do 24 czerwca 2024 roku w przestrzeniach Strefy Kultury w Katowicach (w tym w Międzynarodowym Centrum Kongresowym) oraz w Sali Koncertowej Katowice Miasto Ogrodów. Wydarzenie jest współorganizowane przez instytucję Katowice Miasto Ogrodów, która pokrywa przede wszystkim koszty honorariów artystów do kwoty 930 000 zł netto” – czytamy w materiałach przygotowanych dla katowickich radnych.

Reklama

Plenerowa część festiwalu obejmowała osiem scen, na których wystąpiło 48 artystów z Polski i zagranicy. Wydarzenie przyciągnęło publiczność z całej Polski, gromadząc ponad 20 tysięcy uczestników.

Urzędnicy, biorąc pod uwagę patronaty medialne oraz zasięgi w mediach społecznościowych, wyliczyli, że ekwiwalent reklamowy osiągnięty przez miasto dzięki festiwalowi wyniósł ponad 9,2 mln zł. Warto jednak traktować tę wartość z pewnym dystansem, ponieważ jest to jedynie szacunkowa kwota, jaką miasto musiałoby wydać na reklamę, aby osiągnąć podobne efekty promocyjne. Takie wyliczenia nie uwzględniają np. możliwości negocjacji cen z wydawcami czy wpływu ewentualnych negatywnych publikacji.

Reklama

1 Komentarz

  1. pytanie czy miastu potrzebna jest reklama? w budżecie obywatelskim trzeba składać wnioski o podstawowe sprzęty dla szkół czy bibliotek, a tymczasem do prywatnego przedsięwzięcia lekka ręką płynie prawie milion złotych, jakby tak zapytać mieszkańców Katowic to ciekawe jaka byłaby ich odpowiedź co woleliby wspierać

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Solve : *
29 − 29 =


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.