Dworzec kolejowy w Katowicach / fot. PKP PLK
Dworzec kolejowy w Katowicach / fot. PKP PLK
Reklama

Od 25 września PKP PLK zamknie wiadukt na ulicy Granicznej. Droga będzie wyłączona z ruchu, będą objazdy dla kierowców. To oznacza kolejny etap utrudnień w Katowicach. 30 września roboty obejmą obiekt przy ulicy Kłodnickiej. 

OD 9 września PKP PLK prowadzi prace na wiadukcie drogowym przy ul. Bagiennej. W miejscu starego obiektu powstanie nowa konstrukcja dostosowana do układu 5-torowego, natomiast obok, w ciągu ul. Bagiennej, zostanie wybudowany drugi wiadukt nad dwoma dodatkowymi torami.

Reklama

„Dzięki realizacji tego zadania, zwiększy się bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym. Poszerzenie wiaduktu umożliwi poprowadzenie pociągów w nowym układzie 7-torowym, co wpłynie na zwiększenie ruchu kolejowego. W ramach prowadzonych prac, w pierwszej kolejności została zamknięta jezdnia w kierunku Katowic. Ruch drogowy jest przeniesiony na drugą stronę obiektu, a przejazd możliwy jest tylko jednym pasem. Ruch pieszy został skierowany na ścieżkę pieszo-rowerową, zlokalizowaną po południowej stronie ul. Bagiennej. Pociągi kursują zgodnie z rozkładem jazdy. Ten etap prac zaplanowano na 9 miesięcy. Zmiany w komunikacji zostały uzgodnione z zarządcą drogi i policją” – informuje PKP PLK.

Po wykonaniu połowy wiaduktu, ruch drogowy w obu kierunkach będzie przełożony na jego nową część. Wtedy zostanie zamknięta jezdnia w kierunku Mysłowic.

25 września rozpoczną się prace na wiadukcie kolejowym przy ul. Granicznej. Droga pod obiektem zostanie zamknięta, a dla kierowców będą wyznaczone objazdy przez ul. Damrota i Francuską. Piesi skorzystają z przejść przy ul. Paderewskiego i Damrota, a po demontażu obiektu znów będą mogli poruszać się wyznaczonym przejściem na ul. Granicznej. Wiadukt zostanie poszerzony, dzięki czemu usprawni się przejazd samochodów pod obiektem. Ulica zyska też ścieżkę rowerową.

Prace przy obiekcie na ul. Kłodnickiej planowane są od 30 września. Ulica będzie zamknięta dla ruchu kołowego, a na czas prac rozbiórkowych – także dla pieszego. W miejscu wiaduktu znajdującego się przy stacji Katowice Ligota powstanie nowa konstrukcja z poszerzonymi obustronnie chodnikami dla pieszych, ścieżką rowerową oraz większym prześwitem między drogą a obiektem, co wyeliminuje ograniczenie wysokości dla samochodów.

„Dopracowywana jest dokumentacja projektowa w zakresie sygnalizacji świetlnej dla wiaduktu kolejowego przy ul. Mikołowskiej. Rozpoczęcie robót na tym obiekcie planowane jest od 7 października. Wiadukty przy ul. Załęskiej i Przodowników będą realizowane od listopada” – informuje PKP PLK.

Zmiana terminów rozpoczęcia prac przy obiektach na ul. Granicznej i Mikołowskiej jest spowodowana dłuższym procesem uzgadniania nowej organizacji ruchu drogowego względem wcześniej przyjętego harmonogramu i dotyczy uwzględnienia 2-tygodniowego czasu na przygotowanie do prac między zatwierdzeniem dokumentacji a wejściem na roboty.

Modernizacja linii kolejowej E 65 na odcinkach Będzin – Katowice Piotrowice, Tychy – most Wisła (Goczałkowice) oraz Zabrzeg – Zebrzydowice potrwa cztery lata. Ma wartość ok. 7 mld zł i jest dofinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Postęp prac można śledzić na stronie internetowej dedykowanej inwestycji – www.slaskienatorach.pl oraz na profilu na Facebooku: https://www.facebook.com/slaskienatorach.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Solve : *
13 + 10 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.