Zaczyna się gehenna drogowa w Katowicach. Rusza wielka przebudowa infrastruktury kolejowej. To oznacza sporo problemów, głównie dla kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej. PKP PLK S.A. rozpoczyna modernizację linii kolejowej E 65 na odcinkach Będzin – Katowice Piotrowice, Tychy – most Wisła (Goczałkowice) oraz Zabrzeg – Zebrzydowice. Inwestycja o wartości ok. 7 mld zł potrwa cztery lata. We wrześniu rozpoczyna się przebudowa torów, rozjazdów i czterech wiaduktów w Katowicach.
Pierwszy etap robót, który rozpocznie się dzisiaj, tj. w poniedziałek, 2 września, od rozbiórki przęseł wiaduktu w ciągu ul. Bohaterów Monte Cassino nad trasą S86 w kierunku Sosnowca, spowoduje, że ruch drogą ekspresową odbywać się będzie jezdnią w kierunku Katowic. Wyłączona z użytkowania zostanie jezdnia w stronę Sosnowca. Kierowcy jadący w obu kierunkach będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu.
„Od 2 września rozpoczynamy przebudowę linii kolejowej na szlaku Katowice Szopienice Południowe – Katowice Piotrowice. W pierwszej fazie prace obejmą przebudowę torów na katowickich stacjach i przystankach: Zawodzie, Brynów oraz Ligota. Zamontujemy rozjazdy oraz przystosujemy tory i sieć trakcyjną do potrzeb inwestycji – umożliwi to prowadzenie prac i utrzymanie ruchu pociągów” – informuje PKP PLK.
Dla pojazdów poruszających się tranzytem od strony północnej – skrzyżowanie DK91 i S1 na węźle Podwarpie – oraz południowej – skrzyżowanie S1 i DK86 w Tychach – zalecane są objazdy drogą S1 oraz DK94.
W kolejnych tygodniach roboty będą wykonywane na innych katowickich wiaduktach kolejowych: od 16 września przy ul. Granicznej, od 23 września na ul. Mikołowskiej i od 30 września na ul. Kłodnickiej. Od listopada ruszy natomiast przebudowa wiaduktów przy ul. Załęskiej i Przodowników.