Budowa nowego przystanku Morawa i mostu nad Rawą / fot. / Tomasz Kielbasa
Budowa nowego przystanku Morawa i mostu nad Rawą / fot. / Tomasz Kielbasa
Reklama

Od września PKP rozpoczyna prace w Katowicach. Będzie gehenna drogowa, ale tak naprawdę szczegóły odnośnie utrudnień poznamy w połowie sierpnia. 

Wkrótce rozpocznie się przebudowa linii kolejowej na szlaku Katowice Szopienice Południowe – Katowice Piotrowice. Pierwsze prace prowadzone będą na sześciu obiektach, to oznacza potężne utrudnienia dla kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej. 

Reklama

Od początku września budowa obejmie wiadukty kolejowe nad ul. Mikołowską, Graniczną, Załęską, Przodowników, Kłodnicką oraz wiadukt drogowy na ul. Bagiennej, gdzie dodatkowo obok wybudowany zostanie drugi wiadukt drogowy.

„Inwestycja realizowana od Będzina do Zebrzydowic i granicy z Czechami przyniesie wymierne efekty dla zwiększenia dostępności i sprawności kolei na linii ważnej w aglomeracji śląskiej oraz o znaczeniu krajowym i międzynarodowym. Chcemy stworzyć atrakcyjną ofertę połączeń kolejowych, które będą częstsze i dopasowane do potrzeb podróżnych, mieszkańców, uczniów czy przedsiębiorców” – mówi Piotr Malepszak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

„Nowy przystanek kolejowy Katowice Morawa to tylko jeden z wielu elementów unijnego projektu CEF modernizującego linię kolejową w konurbacji górnośląskiej. Odcinek Będzin -Katowice Piotrowice zostanie całkowicie zmodernizowany przy 85% wsparciu UE (3,246 mld złotych wsparcia przy 3,818 mld złotych kosztów całkowitych). Na poziomie europejskim usunięte zostaną bariery w międzynarodowym kolejowym transporcie pasażerskim i towarowym na ważnych korytarzach sieci bazowej TEN-T Bałtyk – Adriatyk i Morze Północne – Bałtyk, w tym na granicy polsko-czeskiej” – mówi Morten Jensen, kierownik działu w Agencji CINEA zarządzającej instrumentem „Łącząc Europę” (CEF).

„Realizujemy jedną z największych inwestycji kolejowych w historii woj. śląskiego, która odmieni i usprawni transport kolejowy w regionie. Zaawansowane prace prowadzone są na linii od Będzina przez Sosnowiec do Katowic Szopienic. Na początku września rozpoczniemy przebudowę węzła katowickiego z sześcioma ważnymi wiaduktami, co zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym” – mówi Piotr Wyborski, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

PKP powołało grupy robocze do przygotowania inwestycji i zaproponowania planu transportowego na czas prac. Niebawem spółka precyzyjnie poda informacje po to, by podróżni, mieszkańcy, uczniowie, studenci, przedsiębiorcy mogli się przygotować do prowadzonych prac. 

Szczegóły dotyczące zmian w komunikacji będą podane w pierwszej połowie sierpnia.

Inwestycja na odcinku Będzin – Katowice Szopienice – Katowice – Piotrowice, zgodnie z zapowiedziami PKP całkowicie odmieni transport kolejowy w regionie. Kluczowym jej założeniem jest rozdzielenie ruchu regionalnego od dalekobieżnego. W tym celu na odcinku linii kolejowej budowane są dwa tory. W efekcie wzrośnie przepustowość ruchu kolejowego w województwie śląskim – zarówno pasażerskiego, jak i towarowego. 

Powstanie pięć nowych przystanków kolejowych: Sosnowiec Środula, Katowice Morawa, Katowice Uniwersytet, Katowice Akademia oraz Katowice Kokociniec. Komfort podróżowania koleją w regionie poprawi modernizacja 4 stacji (Sosnowiec, Katowice Zawodzie, Katowice, Katowice Ligota,) oraz 2 przystanków (Katowice Szopienice Południowe, Katowice Brynów). Na wszystkich przebudowana zostanie infrastrukturs, a na stacjach Sosnowiec, Katowice Ligota oraz przystanku Katowice Szopienice Południowe dobudowane zostanie po jednym dodatkowym peronie.

Łącznie powstanie 13 nowych peronów, a 15 zostanie przebudowanych. 

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Solve : *
22 + 8 =


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.