Prace na ulicy Meteorologów / fot. KAW
Reklama

Teren pomiędzy ul. Barbary i Kościuszki, rejon ul. Korczaka, ul. Kolista i Mysłowicka, a także przestrzeń między Giszowcem i Brynowem, częściowo śladem dawnej linii kolei piaskowej – to miejsca, gdzie obecnie prowadzone są prace, dzięki którym katowiccy rowerzyści zyskają nowe trasy. Jeszcze w tym tygodniu do tej listy dołączy kolejny odcinek ul. Meteorologów.

Rozpoczęły się roboty budowlane przy jednym z dwóch odcinków infrastruktury rowerowej na ul. Meteorologów. Mowa o fragmencie pomiędzy ul. Porfirową i Bazaltową. Na odcinku 300 metrów powstanie droga pieszo-rowerowa. Koszt to 465 tys. Z kolei w ramach drugiej inwestycji powstanie droga pieszo-rowerowa na odcinku od ul. Bazaltowej do ul. Francuskiej. To infrastruktura o długości 250 metrów, której wartość to niecałe 560 tys. zł. Realizacja ma rozpocząć się z początkiem lipca. Każda z tych inwestycji planowana jest na 45 dni. Obie są efektem projektów złożonych w  Budżecie Obywatelskim i wybranych przez mieszkańców w głosowaniu. Za ich realizację odpowiada Miejski Zarząd Ulic i Mostów oraz wykonawcy wybrani w przeprowadzonych przez MZUiM przetargach do realizacji poszczególnych zadań. W trakcie prowadzenia prac będą występować zawężenia jezdni.

Reklama

Tymczasem trwają już prace pomiędzy autostradą A4 i ogródkami działkowymi, gdzie powstaje łącznik, który scala ze sobą infrastrukturę rowerową na ul. Barbary i Kościuszki. Wykonawca wykonał już pierwsze roboty ziemne i konstrukcyjne. Ponadto prowadzi działania związane z okablowaniem pod przyszłe oświetlenie. W ramach inwestycji zostaną też tu nasadzone nowe drzewa – 24 lipy drobnolistne. Prace budowlane mają potrwać do końca lipca br., a ich wartość to 576 tysięcy złotych. 

Jeszcze w czerwcu będzie gotowa inwestycja rowerowa w rejonie ul. Kolistej, czyli nieopodal miejsca, gdzie będzie rozpoczynać się pierwsza katowicka velostrada. Realizowana inwestycja prowadzi od przejazdu rowerowego w rejonie zjazdu Lidl przy ul. Kolistej, przez skrzyżowanie z Mysłowicką i dalej wzdłuż tej jezdni, aż do rejonu przejścia podziemnego pod DK86. Tam łączy się z infrastrukturą dla rowerzystów, która powstała w ramach przebudowy węzła Giszowiec. 

„Obecnie na terenie inwestycji trwają  ostatnie roboty asfaltowe, pozostało dokończenie nawierzchni chodników i zjazdów, a w drugiej połowie miesiąca wykonawca planuje zgłoszenie gotowości do odbioru. Z kolei na początku przyszłego roku odebrana ma zostać velostrada. Droga dla rowerów o podwyższonym standardzie połączy Giszowiec i Brynów, a mniej więcej w połowie trasy będzie można zjechać z niej, by udać się do Katowickiego Parku Leśnego. Trasa o długości 4,4 km oraz szerokości 4 metrów ma zapewniać wysoki komfort jazdy, większą przepustowość i łatwiejsze wyprzedzanie” – mówi Agnieszka Dutkiewicz, dyrektor ds. budowy infrastruktury technicznej w spółce Katowickie Inwestycje S.A, która w imieniu miasta pełni rolę inwestora zastępczego.

Na jej wyposażeniu znajdzie się nie tylko oświetlenie, ale także miejsca obsługi rowerzystów oraz licznik rowerowy. Ponadto na odcinku od ul. Francuskiej do ul. Kolistej poprowadzony zostanie także chodnik. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Dotychczas zostały zrealizowane roboty związane z budową przepustów, roboty ziemne, a ponadto trwa asfaltowanie kolejnych odcinków. Prowadzone są też działania związane z regulacją rowów i zabudowa oświetlenia. Wartość tej inwestycji to blisko 11,5 mln zł. 

Zaawansowane prace prowadzone są także przy II etapie połączenia rowerowego ul. Techników i al. Niepodległości z trasą rowerową nr 5. To inwestycja o wartości 2,56 mln zł brutto. Na 850-metrowym odcinku prowadzonym wzdłuż ul. Korczaka zostały już ułożone pierwsze warstwy asfaltowe, ponadto na końcowym odcinku prowadzone są roboty konstrukcyjne. Trasa będzie kończyć się strefą uspokojonego ruchu przy ul. Borki, a stamtąd będzie można bezpiecznie dojechać do trasy rowerowej nr 5 oraz Doliny 5 Stawów. Wykonawca tego etapu planuje zgłosić gotowość do odbioru inwestycji w lipcu, a zakończenie prac będzie oznaczać powiększenie sieci katowickich dróg rowerowych o prawie 2 km. Wcześniej – w marcu tego roku – do użytku rowerzystom został oddany pierwszy etap tej inwestycji, czyli trasa w rejonie ul. Hallera. 

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
17 − 16 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.