Jakub Chełstowski, marszałek Województwa Śląskie / fot. Śląskie.pl
Reklama

Prawie 113 tys. dzieci i młodzieży skorzystało z przejazdów Kolei Śląskich za złotówkę. Przewoźnik podsumował ferie i specjalną ofertę, którą obowiązywała od 27 stycznia do 11 lutego z inicjatywy marszałka Jakuba Chełstowskiego. Najwięcej młodych ludzi wybrało podróż pociągiem do Krakowa i Bielska-Białej.

Z blisko 113 tys. przewiezionych pasażerów w wieku od 4 do 18 lat (młodsi pasażerowie zawsze jeżdżą pociągami za darmo), Koleje Śląskie stały się największym organizatorem zimowego wypoczynku w regionie. Wypoczynku, który zimowym był tylko z nazwy. Dodatnie temperatury i deszczowa aura pokrzyżowały plany wielu rodzinom.

Reklama

Od 27 stycznia do 11 lutego Koleje Śląskie sprzedały aż 112 792 biletów za złotówkę. 

„Dzięki promocji ułatwiliśmy najmłodszym tanie podróżowanie w trakcie ferii zimowych, które pod względem pogodowym pozostawiały wiele do życzenia. Statystyki poszczególnych linii obsługiwanych przez Koleje Śląskie pokazują, że to był strzał w dziesiątkę, bo mieszkańcy województwa śląskiego wykorzystali słotę na zwiedzanie Krakowa, Bielska-Białej czy Częstochowy” – wylicza Jakub Chełstowski, Marszałek Województwa Śląskiego.

Najwięcej biletów za złotówkę sprzedano w relacji Katowice – Kraków – Katowice (5,2 tys.). Popularna była też Bielsko-Biała – na trasie do klimatycznego miasta u stóp Beskidów sprzedano niespełna 4 tys. biletów. 

„Wielu z naszych najmłodszych pasażerów wybierało też Częstochowę, Gliwice, Katowice i Rybnik. To była doskonała promocja Kolei Śląskich i transportu publicznego. Za podróż trzeba było zapłacić symboliczną złotówkę, aby w zamian dostać szybką i wygodną podróż w wymarzone miejsce lub… wiele miejsc – bo każdy młody człowiek mógł kupić tyle biletów, ile dusza zapragnie – mówi Patryk Świrski, prezes Kolei Śląskich.

Wielu najmłodszych podróżowało z rodzicami. Ci także mogli liczyć na zniżkę, która jest w ofercie Kolei Śląskich cały czas. To oferta specjalna „Rodzina” pozwalająca na zakup biletów z 30-proc. rabatem rodzicom dzieci do lat 16.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
18 − 10 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.