Tutaj velostrada będzie łączyła się z trasą rowerową nr 1 / fot. KAW
Reklama

10 firma chce wybudować Velostradę w Katowicach, między Giszowcem a Brynowem. Duże różnice w cenie podali wykonawcy, bo inwestycja ma kosztować od 11,5 do nieco ponad 19,5 mln zł. Jeżeli uda isę wybrać wykonawcę to droga powstanie w przeciągu roku. 

W Katowicach, tylko od 2015 r. powstało 46 km infrastruktury rowerowej za ponad 43 mln zł. Obecnie budujemy nowe trasy w rejonie Giszowca, Dąbrówki Małej i Szopienic-Burowca. Kolejna dobra wiadomość to wpłynięcie aż 10-ciu ofert na budowę pierwszej velostrady w Katowicach, która połączy Brynów z Giszowcem, a docelowo będzie prowadziła do Mysłowic. Co ważne 9 z nich mieści się w zaplanowanym na ten cel budżecie” – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. „Bezkolizyjna droga o szerokości 4 m będzie pozwalała na bezpieczne i sprawne poruszanie się pomiędzy Brynowem, Muchowcem i Giszowcem, z których istniejącymi połączeniami dojedziemy do Nikiszowca oraz Szopienic” – dodaje prezydent.   

Reklama

Velostrada – czyli droga dla rowerów o podwyższonym standardzie – będzie miała długość 4,4 km i zostanie poprowadzona od układu drogowego przy ulicy Kolistej do przejścia pieszo-rowerowego w sąsiedztwie ul. Huberta oraz skrzyżowania z trasą rowerową nr 1. Część drogi będzie prowadziła śladem dawnej linii kolei piaskowej. Z velostrady będzie można zjechać na ul. Francuską – w rejonie Katowickiego Parku Leśnego oraz przystanku autobusowego Muchowiec Korty Pętla – skąd istniejąca infrastruktura rowerowa prowadzi w kierunku Osiedla Paderewskiego i Doliny Trzech Stawów. 

Na realizację inwestycji miasto chce przeznaczyć niespełna 17,2 mln zł. W tej kwocie mieści się 9 z 10 złożonych w postępowaniu przetargowym ofert. Najtańsza z propozycji została wyceniona na niecałe 11,5 mln zł, a najdroższa opiewa na ponad 19,5 mln zł. 

„Teraz trwa weryfikacja ofert przez Komisję Przetargową. Finalnie, po wyborze wykonawcy i uprawomocnieniu się tego wyboru, zostanie podpisana umowa z wykonawcą, który będzie miał 9 miesięcy na zrealizowanie robót budowlanych. Po nich nastąpi procedura odbiorowa, na którą przewidywane są maksymalnie 3 miesiące” – tłumaczy Agnieszka Dutkiewicz, zastępca dyrektora ds. budowy infrastruktury technicznej w spółce Katowickie Inwestycje S.A, która w imieniu miasta pełni rolę inwestora zastępczego.

Pierwsza katowicka velostrada będzie umożliwiała rowerzystom szybsze i wygodniejsze poruszanie się w porównaniu ze standardowymi trasami. Jest to zasługa szerokości trasy, która będzie wynosiła 4 metry, co wpłynie na większą przepustowość i będzie ułatwiało wyprzedzanie. Wzdłuż trasy zostanie ponadto zamontowane oświetlenie oraz miejsca obsługi rowerzystów. Osoby ciekawe statystyk zainteresuje licznik rowerowy, który zostanie zamontowany na wysokości ul. Francuskiej i będzie zliczał korzystających z nowej infrastruktury cyklistów. Jednak velostrada to nie tylko rozwiązania rowerowe. Wzdłuż trasy rowerowej od ul. Kolistej do ul. Francuskiej powstanie chodnik, częściowo oddzielony pasem zieleni, a częściowo krawężnikiem.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
26 − 1 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.