Urząd Miata Katowice / fot. InfoKatowice.pl
Reklama

Katowice szukają firm odpowiedzialnych społecznie, które wdrażają rozwiązania mające służyć lokalnym społecznościom i środowisku naturalnemu. To już czwarta edycja konkursu Katowizje. 

Jest wiele czynników, dzięki którym miasto może się rozwijać, a jednym z nich jest wspieranie mieszkańców przez lokalne przedsiębiorstwa w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. Posadzenie drzew, zorganizowanie zajęć dla wychowanków domu dziecka, czy też wolontariatu pracowniczego to cenione przykłady CSR. W Katowicach nie brakuje firm, które włączają się w tego typu działania. Chcemy je wyróżnić, dlatego ruszamy z czwartą edycją konkursu Katowizje. Nabór rozpocznie się 15 września i potrwa do 15 października. Czekamy na zgłoszenia” – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.

Reklama

Katowizje to projekt zainicjowany przez Miejski Inkubator Przedsiębiorczości Rawa.Ink, reprezentujący Miasto Katowice. Ma on na celu wyłonić liderów CSR wśród lokalnych mikro, małych i średnich firm, które inwestują, kreują i wdrażają innowacyjne narzędzia i rozwiązania, służące lokalnym społecznościom i środowisku naturalnemu. Konkurs wyróżnia firmy, które tworzą przestrzeń i warunki dla zrównoważonego rozwoju społecznego i ekonomicznego, pomimo aktualnej, globalnej sytuacji i wyzwań biznesowych z nią związanych.

Zgłoszone firmy mogą otrzymać tytuł firmy społecznie odpowiedzialnej oraz nagrodę finansową Prezydenta Miasta Katowice: I miejsce – 3 000 zł, II miejsce – 2 000 zł, III miejsce – 1 000 zł. Zgłoszone projekty będą oceniane m.in. pod względem użyteczności działania dla mieszkańców Katowic – na ile stanowi odpowiedź na ich realne potrzeby, ekologiczność działania, współpracę z NGO przy realizacji działania oraz czy działanie uwzględnia innowacje technologiczne lub społeczne.

Do udziału w Katowizjach firmy mogą zgłaszać się same. W tegorocznej edycji zgłoszenia firm mogą dokonać również organizacje pozarządowe oraz mieszkańcy! 

„Chcemy docenić przedsiębiorców, dla których CSR nie sprowadza się tylko do jednorazowej akcji. Szukamy firm, które rozumieją, że są częścią społeczności i dlatego chcą ją wspierać. Cieszę się, że takich biznesów jest coraz więcej i że będziemy mogli nagrodzić tych najbardziej zaangażowanych” – mówi Monika Bajka, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom i Młodzieży Dom Aniołów Stróżów.

W poprzedniej edycji laureatami zostały firmy: Planeta Jublama Sp. z o.o. (Bajka Pana Kleksa) za projekt pn. „Z kulturą za Pan Kleks” oraz  DAXON SOLUTIONS Dagmara Modrzejewska za projekt pn. „Konferencja ITILove”.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
23 + 6 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.