Pracownik ZTM na przystanku / fot. ZTM
Reklama

Przy pomocy aplikacji będą dbać o przystanki w Katowicach. ZTM będzie korzystał z menadżera przystanków, to specjalny program, który pomoże szybko zlecić modernizację lub naprawę przystanku. 

Dzięki niemu pracownicy ZTM mogą zewnętrznym służbom terenowym szybko i zdalnie zlecać zadania związane z przystankami komunikacji miejskiej, a później kontrolować ich wykonanie. Chodzi m.in. o takie prace jak wywieszenie nowych rozkładów jazdy, zweryfikowanie stanu i estetyki elementów przystanków komunikacji miejskiej, wstawienie szyby w wiacie, czy też naklejenie nalepki z QR kodem. Dzięki temu, że wszystko odbywa się w sposób zautomatyzowany, zdalny i bez użycia dodatkowych narzędzi to planowanie i realizacja prac odbywają się szybciej. Dodatkowo, ograniczane są koszty. 

Reklama

„Nasi pracownicy z poziomu biurka i w bardziej efektywny sposób mogą przypisywać wykonanie konkretnych prac do wybranych przystanków. Następnie, również szybko i zdalnie, mogą to wszystko skontrolować. Dla pasażerów oznacza to np. zminimalizowanie ryzyka braku aktualnego rozkładu jazdy na przystanku lub szybszy czas naprawy wiaty. Dla nas i dla gmin są to natomiast oszczędności finansowe” – mówi zastępca dyrektora ZTM ds. administracyjnych Krzysztof Dzierwa.

Poza zarządzaniem pracą dotyczącą infrastruktury przystankowej, program umożliwia kompleksowe przygotowywanie raportów z podziałem na gminy, czy też na prace wykonane, niewykonane i wykonane nieprawidłowo. Ponadto, oprogramowanie przyspiesza przepływ dokumentów, umożliwia generowanie podsumowań obejmujących m.in. terminowość zrealizowanych prac oraz ułatwia prowadzenie ewidencji zadań.

ZTM obsługuje rekordowe w skali kraju ok. 7 000 stanowisk w 57 gminach, na obszarze których w 2022 r. trzeba było wymienić 80 tys. rozkładów jazdy. Dysponowanie nowatorskim narzędziem, które automatyzuje zarządzanie tak rozległą infrastrukturą, jest nie tylko udogodnieniem dla pracowników ZTM, ale i – albo przede wszystkim – przysporzy korzyści pasażerom. 

„Narzędzie usprawnia wykonywanie zadań związanych z utrzymaniem przystanków. Dzięki automatyzacji wszystkie procesy zostały połączone, a wykonanie jednej czynności powoduje aktualizację innych baz danych. Tym samym nie potrzebujemy tyle czasu na wprowadzanie informacji do wielu plików i systemów. Dodatkowo, system pozwala śledzić i akceptować postępy prac przy infrastrukturze przystankowej w czasie rzeczywistym” – mówi Krzysztof Dzierwa. „Korzyści z wdrożenia u nas tego nowatorskiego rozwiązania odczują podróżni. Będziemy mogli szybciej interweniować np. w przypadku zniszczenia wiaty lub konieczności uzupełnienia aktualnych rozkładów jazdy” – dodaje. 

Program został opracowany przez ZTM we współpracy z firmą Genesis Mobo. Jego nazwa to Time4Bus.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
3 + 25 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.