Roweru Cargo / fot. UM Katowice
Reklama

W kwietniu rower miejski wypożyczono 20 tys. razy. To dwa razy więcej niż w ubiegłym roku. Statystki przedstawił katowicki magistrat. 1 kwietnia w Katowicach ruszyły miejskie wypożyczalnie. 

W kwietniu rowery z katowickiego systemu wypożyczalni „City by bike” wypożyczono dokładnie 19 914 razy. Oznacza to ponad dwukrotny wzrost zainteresowania rowerami w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W kwietniu 2022 roku wypożyczono rowery niewiele ponad 9 tys. razy. Najczęściej użytkownicy wypożyczają rowery na czas do 15 minut – takich wypożyczeń odnotowano ponad 12 tys. Rowery cargo były wypożyczane 320 razy. W pierwszym miesiącu tegorocznego działania systemu „City by bike” w Katowicach dopisało się do niego ponad 1,9 tys. użytkowników. Maj również zapowiada się obiecująco, gdyż tylko w pierwszych trzech dniach tego miesiąca, pomimo mało zachęcającej pogody, odnotowano blisko 3,5 tys. wypożyczeń. 

Reklama

Najpopularniejsza trasa biegła między stacjami „Ligota Wczasowa” a „Śląska Medyków” w obu kierunkach. Na kolejnej pozycji była trasa między „Dworcem PKP Młyńską” a „Politechnika Śląska” i z powrotem. Dużą popularnością cieszyły się również trasy od Campingu 215 do Doliny 3-ch Stawów oraz z Galerii Libero do stacji „Ligota Centrum Przesiadkowe”. Najczęściej rowery wypożyczano na stacji „Katowice-Rynek” – 752 razy. Kolejną popularną stacją był „Dworzec PKP Młyńska” – 566 wypożyczeń oraz „Dolina 3-ch Stawów” – 437. 

W Katowicach do dyspozycji mieszkańców jest, podobnie jak w ubiegłym roku, 125 stacji. Jedenaście z nich to stacje partnerskie. Mieszkańcy mogą korzystać z ponad 1000 rowerów, w tym z 20 rowerów cargo, które pozwalają na przewożenie ładunku o masie do 100 kg lub czwórki dzieci – tyle jest dostępnych kompletów pasów bezpieczeństwa. Aby wypożyczyć rower wystarczy skorzystać z terminala znajdującego się na każdej stacji lub z aplikacji, którą można zainstalować np. w smartfonie. Oba sposoby są bardzo intuicyjne. Wypożyczenie roweru do 15 minut jest darmowe. Potem koszt pierwszej godziny to 1 zł, drugiej 2 zł, trzeciej 3 zł, a czwartej i każdej kolejnej 4 zł. Koszt organizacji systemu roweru miejskiego w Katowicach wynosi w tym roku ponad 3,5 mln zł. 

Umowa z firmą Nextbike, operatorem systemu roweru miejskiego w Katowicach obowiązuje do 31 sierpnia, z możliwością zmiany tego terminu. Wynika to z planowanego przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię uruchomienia systemu Roweru Metropolitalnego. – Aby rower metropolitalny mógł zacząć działać jeszcze w tym roku, miasto przystało na propozycję przedstawioną przez GZM zakładającą uruchomienie w początkowej fazie systemu składającego się w Katowicach ze 100 stacji i 700 rowerów. Jednocześnie inaczej niż w przypadku „City by bike”, rower metropolitalny będzie funkcjonował przez cały rok z założeniem, że w okresie zimowym dla użytkowników dostępnych będzie 50% floty – mówi Bogusław Lowak, naczelnik wydziału transportu w Urzędzie Miasta Katowice.  

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
27 − 22 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.