Ulica Hallera / fot. KAW
Reklama

Ulica Hallera będzie rozbudowana. Skorzystają też rowerzyści, bo powstanie ponad 1,3 km odcinek tras rowerowych. W sumie inwestycja warta 5,5 mln zł ma być gotowa w ciągu 12 miesięcy. 

Infrastruktura rowerowa jest w Katowicach sukcesywnie rozwijana. Teraz przyszedł czas na budowę odcinka liczącego 1,3 km w rejonie ulicy Hallera, który docelowo zostanie połączony z trasą rowerową nr 5, co usprawni przemieszczanie się w tej części Katowic. Inwestycja poprawi połączenie rowerowe z miejskim basenem Burowiec, a także będzie istotna w kontekście powstającej Doliny 5 Stawów” – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. „W tym roku na budowę infrastruktury rowerowej przeznaczymy w Katowicach ponad 28 mln zł. W sumie planowana w tym roku jest budowa 8 km dróg rowerowych” – dodaje.

Reklama

Na realizację inwestycji zarezerwowano budżet w wysokości 5,6 mln zł. W tej kwocie zmieściło się dwóch z trzech wykonawców, którzy przystąpili do przetargu. KONSORCJUM: ZRD I TZ „ROMUS” Jerzy Musiał, Maciej Rotyński Sp. Jawna – LIDER KONSORCJUM, Zakład Instalacji Sanitarnych i Robót Inżynieryjnych SANEL Sp. z o.o. – PARTNER KONSORCJUM –  zaproponowało niecałe 5,5 mln zł, a INFRAX Sp. z o.o. nieco ponad 5,5 mln zł. Z kolei wartość oferty złożonej przez EUROVIA POLSKA S.A. wyniosła 6,9 mln zł. Analizująca oferty komisja przetargowa wybrała Konsorcjum firm ZRD I TZ „ROMUS” i SANEL na wykonawcę tej inwestycji. Kolejnym krokiem, po uprawomocnieniu się decyzji wyboru, będzie podpisanie umowy.

Nowa inwestycja to pierwszy z dwóch etapów połączenia ul. Konnej z ul. Techników i al. Niepodległości oraz trasą rowerową nr 5. 

„Inwestycja dotyczy połączenia rowerowego, które w większości będzie drogą rowerową. Natomiast z uwagi na uwarunkowania infrastrukturalne w rejonie skrzyżowania z ul. Kuśnierską stanowić będzie drogę dla pieszych i rowerów” – zaznacza Paweł Sucheta, zastępca naczelnika wydziału transportu i dodaje, że połączenie będzie zaczynało się w rejonie skrzyżowania z ul. Wandy i zostanie poprowadzona wzdłuż ul. Hallera w stronę S86 aż do ul. Pogodnej, gdzie odbije w stronę torów kolejowych i równolegle do nich poprowadzi rowerzystów w kierunku al. Niepodległości. Mieszkańcy Dąbrówki Małej i Burowca zyskają przeznaczoną rowerzystom infrastrukturę, odseparowaną od ruchu pieszych i samochodów, co wpływa przede wszystkim na bezpieczeństwo, ale również komfort podróży na jednośladach.

Na inwestycji skorzystają jednak nie tylko rowerzyści. Zakres prac obejmuje między innymi ciągi piesze, peron przystankowy przy ul. Hallera, przebudowę zjazdów, wykonanie sygnalizacji świetlnej, przebudowę i rozbudowę oświetlenia drogowego. Roboty rozpoczną się w drugim kwartale tego roku i potrwają do 12 miesięcy.

W kolejnym etapie zadania pracami zostanie objęta ul. Korczaka. Inwestycja będzie dotyczyć odcinka od rejonu skrzyżowania z ul. Wandy do okolic skrzyżowania z ul. Borki. Przetarg dla tej inwestycji planowany jest na pierwszą połowę tego roku

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
20 − 15 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.