W aplikacji mobilnej mPay możliwy jest już zakup biletów długookresowych na komunikację miejską ZTM. To pokłosie awarii, do której doszło. ŚKUP został sparaliżowany cyberatakiem.
„Na czas awarii systemu ŚKUP Zarząd Transportu Metropolitalnego zdecydował o natychmiastowym uruchomieniu w Punktach Obsługi Pasażera sprzedaży tymczasowych, papierowych biletów miesięcznych oraz o umożliwieniu zakupu biletów miesięcznych poprzez wykonanie przelewu. Szczegółowe informacje dotyczące tych rozwiązań opisane zostały na stronie internetowej organizatora transportu” – informuje ZTM.
ZTM przystąpił również do rozmów z operatorami aplikacji mobilnych. Konsultowane było wspólne uruchomienie sprzedaży wszystkich biletów długookresowych. Ustalenia z operatorem aplikacji mPay, a przede wszystkim dostosowanie systemów informatycznych, zakończyły się pozytywnie. Oznacza to, że od dzisiaj pasażerowie ZTM mogą przy użyciu telefonów komórkowych kupować wszystkie bilety długookresowe – są to bilety tygodniowe („Sieć 7”), miesięczne („Miasto 30”, „2 Miasta 30”, „Sieć 30” i „Sieć 30 Okaziciel”), kwartalne („Miasto 90”, „2 Miasta 90”, „Sieć 90”) oraz półroczne („Sieć 180”). W
aplikacji, w puli nowo dostępnych biletów, znajdą się zarówno wersje normalne, jak i ulgowe. Aplikacja mPay jest bezpłatna i można ją pobrać z App Store, Google Play i AppGallery.
Porozumienie ZTM z operatorem aplikacji mPay w zakresie tymczasowej sprzedaży biletów długookresowych ma obowiązywać co najmniej do czasu zakończenia awarii.