Piłkarze ręczni w Katowicach / fot. KAW
Reklama

Autobusy PKM Katowice wożą piłkarzy ręcznych z hotelu na mecze i treningi. Właśnie tym środkiem transportu drużyny, które goszczą w Katowicach poruszają się po mieście. 

11 stycznia, meczem Polska – Francja, rozpoczęły się 28. Mistrzostwa Świata Mężczyzn w piłce ręcznej. Organizatorami tego wydarzenia są wspólnie Polska i Szwecja, a katowicki Spodek to arena, na której rozegranych zostanie najwięcej meczów – aż 21. Tak duża ilość spotkań powoduje, że wszystkie drużyny trzeba szybko i sprawnie transportować między hotelami a halami sportowymi. Autobusy miejskie są lepiej przystosowane do warunków, które panują na ulicach niż potężniejsze autokary. Także piłkarze łatwiej i szybciej wchodzą, a nawet wbiegają, do niskopodłogowego pojazdu szerokimi drzwiami niż wąskim wejściem po schodkach autokaru. 

Reklama

Pojazdy elektryczne, którymi poruszają się sportowcy nie produkują spalin, dzięki czemu mieszkańcy Katowic nie odczują negatywnych skutków ekologicznych obecności tak wielu drużyn w naszym regionie. Zanieczyszczenia wynikające z produkcji prądu na potrzeby zasilania autobusów są emitowane poza miastem. Autobusy PKM Katowice wykonują dziennie po kilka kursów z zawodnikami – wśród nich są m.in. drużyny Polski, Francji, Algierii, Arabii Saudyjskiej, Słowenii, Kataru. 

PKM Katowice od wielu lat stawia na zróżnicowany. Pierwsze autobusy elektryczne pojawiły się u nas w 2019 r . Obecnie jest ich w taborze 20. Inwestycja w elektryczne autobusy to także budowa odpowiedniej infrastruktury, czyli sieci ładowarek. Razem z autobusami pojawiła się pierwsza, zlokalizowana w bazie przy ul. Mickiewicza, stacja szybkiego ładowania, tak zwana ładowarka pantografowa. Tu musiały podjeżdżać autobusy elektryczne, kiedy trzeba było naładować magazyny energii. Niestety było to ich ograniczenie, ponieważ po pełnym naładowaniu autobus średnio może przejechać ok. 180 km. W zeszłym roku rozstrzygnięto przetarg i wybrano wykonawcę nowej stacji ładowania autobusów elektrycznych, która stanie na ul. Tysiąclecia, dzięki czemu będzie można bardziej efektywnie wykorzystywać autobusy elektryczne. 

Oprócz autobusów elektrycznych niedługo na ulicach Katowic pojawią się pojazdy hybrydowe, które łączą napęd spalinowy z elektrycznym, wykorzystując zalety obu typów. Dodatkowo pojazdy te na wybranych odcinkach tras, w obrębie ścisłego centrum, będą napędzane wyłącznie silnikiem elektrycznym, co znacznie zmniejszy emisję spalin i hałasu. Silnik spalinowy z kolei będzie posiadał najwyższą normę EURO 6 w zakresie emisji spalin. 

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
22 − 16 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.