Konferencja otwarcia Silesia Convention Bureau / fot. Śląskie.pl
Reklama

Województwo Śląskie skorzystało z rozwiązania wprowadzonego w Katowicach. Powstało Silesia Convention Bureau i ma zdynamizować rozwój turystki biznesowej, a co za tym idzie, ściągnąć dodatkowe pieniądze do regionu. 

Convention bureau to wyodrębniona część działów promocji, najczęściej w organizacjach turystycznych, skupiająca się na turystyce biznesowej. Reprezentując dane miasto, region lub kraj, pośredniczy w organizacji spotkań biznesowych, kongresów czy konferencji. To pierwszy punkt kontaktowy dla organizatorów tego typu wydarzeń. Co ważne, convention bureaux nie organizują wydarzeń samodzielnie, a pełnią jedynie funkcję doradcy. W Polsce pierwsze convention bureau powstało w 2002 roku w strukturach Polskiej Organizacji Turystycznej jako Poland Convention Bureau. Teraz Śląska Organizacja Turystyczna czerpiąc z tych wzorców tworzy Silesia Convention Bureau, które działać będzie dla całego regionu. 

Reklama

„Województwo śląskie charakteryzuje się różnorodnością potencjału turystycznego, posiada wysokiej jakości infrastrukturę, jest bardzo dobrze skomunikowane i dysponuje bogatym zapleczem atrakcji turystycznych. Skutecznie przyciąga turystów. W ostatnich latach odwiedzało je prawie 6 mln osób zostawiając w regionie około 6 mld zł rocznie. To wszystko sprawia, że region stanowi atrakcyjną destynację także dla organizacji wydarzeń biznesowych. Ten potencjał wymaga sformalizowanego wsparcia, stąd pomysł na uruchomienie Silesia Convention Bureau, na którego działalność województwo śląskie przeznaczy 1 mln zł rocznie” – mówi Jakub Chełstowski, marszałek województwa śląskiego.

Silesia Convention Bureau startując pod hasłem „Potęgujemy Twój biznes” będzie odpowiedzialne za promocję województwa śląskiego jako atrakcyjnej destynacji dla organizacji wydarzeń biznesowych. 

„Formalnie funkcjonować będzie w ramach Śląskiej Organizacji Turystycznej wykorzystując jej istniejącą strukturę prawną oraz bazując na jej renomie i doświadczeniu. Śląska Organizacja Turystyczna prowadząc swoją działalność od 2005 roku posiada szeroką formułę organizacyjną doskonale sprawdzającą się w promocji turystycznej” – mówi Agnieszka Sikorska, dyrektor Biura Śląskiej Organizacji Turystycznej. 

Zdaniem Adama Wawocznego, Prezesa Zarządu Śląskiej Organizacji Turystycznej, działalność Silesia Convention Bureau jest w pełni uzasadniona. Już teraz klient korporacyjny stanowi ponad połowę gości hotelowych w regionie. Funkcjonowanie Silesia Convention Bureau przyniesie wiele korzyści. 

„Wśród nich będzie integracja różnych podmiotów z całego województwa w sferze organizacji wydarzeń biznesowych. Skorzystają firmy hotelarskie, gastronomiczne, zarządzające atrakcjami turystycznymi oraz organizujące wydarzenia typu incentive, gdyż uzyskają kompleksową informację i ofertę turystyczną poszczególnych subregionów. Wreszcie skorzysta cały region pozycjonowany jako atrakcyjna destynacja w sektorze turystyki biznesowej” – mówi Adam Wawoczny.

Konferencja inauguracyjna Silesia Convention Bureau odbyła się 12 stycznia 2023 roku na terenie Stadionu Śląskiego w Chorzowie. Wzięli w niej udział m.in.: Jakub Chełstowski – Marszałek Województwa Śląskiego, Adam Wawoczny – Prezes Zarządu Śląskiej Organizacji Turystycznej, przewodniczący Sejmiku Województwa Śląskiego Marek Gzik oraz wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Śląskiego Rafał Porc. 

Podczas konferencji zostało podpisane porozumienie z pierwszymi osiemnastoma konsorcjantami, czyli podmiotami współpracującymi ze Śląską Organizacją Turystyczną w ramach Silesia Convention Bureau. Należą do nich przedstawiciele świata nauki, biznesu dużego i mniejszego, reprezentujący zróżnicowane usługi oraz poszczególne subregiony województwa śląskiego.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
12 + 20 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.