Od lewej marszałek woj. Śląskiego Jakub Chełstowski i prezes Kolei Śląskich, Patryk Świrski / fot. Śląskie.pl
Reklama

Z Katowic Koleje Śląskie wyruszyły do Wisły. Zakończyła się rewitalizacja linii kolejowych Bronów-Wisła Głębce. To właśnie z Katowic wyruszył specjalny pociąg do Wisły, który inaugurował otwarcie nowej lini. Pociągiem jechali mieszkańcy, a także samorządowcy.  

„To ważny dzień i doskonała wiadomość nie tylko dla mieszkańców Wisły i okolicznych miejscowości, ale dla całego województwa śląskiego. Modernizacja linii kolejowej na odcinku Bronów-Wisła Głębce to 52 km trasy i wartość realizacji w wysokości 460 mln zł, z czego 85 proc. to środki pochodzące z Unii Europejskiej. Zyskujemy komfortowe, szybkie i bezpieczne połączenie z centrum aglomeracji, co ma kluczowe znaczenie dla mieszkańców, ale i odwiedzających, którzy będą mogli podziwiać uroki Beskidów, korzystając z dogodnej i ekologicznej alternatywy dla podróży samochodem” – podkreślał marszałek Jakub Chełstowski.

Reklama

W ramach prac zmodernizowano łącznie 52 km. Wartość projektu to 460 mln zł, z czego 85 proc. to środki pochodzące z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. Zmodernizowana trasa to szansa dla Wisły i innych miejscowości, które żyją z turystyki. Na placu Hoffa w Wiśle zainaugurowano dziś również Jarmark Bożonarodzeniowy, którego współorganizatorem jest Województwo Śląskie. Marszałek Jakub Chełstowski i burmistrz Wisły Tomasz Bujok zapalili wspólnie imponującą choinkę.

„Czekaliśmy na zakończenie tej inwestycji kilka lat i bardzo się cieszę, że akurat teraz, przed startem sezonu zimowego wracają połączenia z Katowic do Wisły. Każdego roku przyjeżdża do nas mnóstwo turystów, zarówno w przypadku jednodniowych jak i kilkudniowych wyjazdów, tym większa radość, że będą mogli korzystać z nowoczesnego i bezpiecznego transportu kolejowego. Ta trasa została zmodernizowana, ale można powiedzieć, że powstała w zasadzie od nowa” – tłumaczył burmistrz Wisły, Tomasz Bujok.

Przejazd pociągiem / fot. Śląskie.plcią

Pociągiem jechał także prezes Kolei Śląskich, Patryk Świrski. 

Warto przypomnieć, że przebudowa linii kolejowych nr 694, 157,190 i 191 na trasie Bronów-Bieniowiec-Skoczów-Goleszów-Cieszyn/Wisła Głębce rozpoczęła się w marcu 2020 roku.

Dzięki tej inwestycji w rozkładzie jazdy znajdzie się więcej szybkich i komfortowych połączeń. Rozkład przewiduje uruchomienie 10 par połączeń w dni wolne od pracy (7 par w relacji Katowice – Wisła Głębce – Katowice, 1 para połączeń z Gliwic przez Katowice do Wisły Głębce, 1 para bezpośrednich połączeń z i do Częstochowy oraz 1 turystyczna para połączeń z i do Gliwic przez Knurów, Rybnik, Żory do Wisły Głębce) i 8 połączeń w relacji Katowice-Wisła Głębce w dni robocze.

Do dyspozycji pasażerów oddano 23 nowe perony. Pojawiły się także nowe przystanki kolejowe: Skoczów Bajerki, Ustroń Brzegi, Wisła Jawornik. Wszystkie przebudowane perony zostały przystosowane dla osób o szczególnych potrzebach. Wybudowano nowe wiaty, ławki oraz poręcze do odpoczynku na stojąco. Nowe oświetlenie peronów zwiększy bezpieczeństwo. Przebudowa objęła też urządzenia sterowania ruchem i rozjazdy. Rozjazdy zyskały elektryczne ogrzewanie, dzięki czemu możliwe będzie sprawniejsze podróżowanie w okresie zimowym. Lokalne Centrum Sterowania, które powstało w Skoczowie jest wyposażone w nowoczesny sprzęt komputerowy i obsłuży zdalnie stacje Pierściec, Skoczów, Goleszów, Ustroń, Ustroń Polana i Wisła Uzdrowisko. Zwiększono poziom bezpieczeństwa na ponad 70 przejazdach kolejowo-drogowych i przejściach dla pieszych.

Reklama

2 KOMENTARZE

  1. A gdzie pociąg o 20 z Katowic ludzie zostaną na dworcu nie będą mieli jak wrócić do domu co i inteligent zapomniał o tak ważnym pociągu w nim zawsze było dużo ludzi

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
29 − 14 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.