Nie będzie centrum przesiadkowego z parkingów obiektów handlowych przy DK86 między Katowicami a Sosnowcem. Tam ruszyły prace Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych Autostrad. Miasto uznało, że pomysł radnego nie przyniósłby pożądanych efektów gdyż: „zatory drogowe tworzą się już w Sosnowcu”. Remont na DK86 między Sosnowcem a Katowicami potrwa do połowy listopada.
O analizę sprawy wystąpił do miasta radny Łukasz Borkowski z KO.
„Zwracam się do Pana Prezydenta z wnioskiem o przeanalizowanie możliwości wykorzystania parkingów przy centrach handlowych położonych przy al. Roździeńskiego (IKEA, Agata, CH Dąbrówka, Castorama) jako centrów przesiadkowych. Istniejąca infrastruktura mogłaby zostać wykorzystana do pozostawiania samochodów, a odpowiednie przeorganizowanie linii autobusowych mogłoby zachęcić dojeżdżających do wybrania transportu zbiorowego do dalszego dojazdu do centrum miasta. Wykorzystanie potencjału tego miejsca mogłoby wpłynąć pozytywnie na ograniczenie korków i problemów z parkowaniem w Śródmieściu” – napisał w interpelacji do miasta radny KO.
Magistrat w końcu odniósł się do sprawy i o dziwo, nie podniósł nawet kwestii własności owych terenów. Parkingi w końcu należą do prywatnych firm.
„W odpowiedzi na Pańską interpelację uprzejmie informuję, że realizowany przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad remont nawierzchni drogi ekspresowej S86 (…) odbywać się będzie na odcinku od wysokości obiektu biurowego DL Invest i autosalonu Gazda w kierunku północno- wschodnim do wysokości połączenia z DK 94 (okolice Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. Św. Barbary) w Sosnowcu. W związku z powyższym, proponowane w interpelacji rozwiązanie nie przyniosłoby pożądanych efektów transportowych – gdyż zatory drogowe tworzą się już w Sosnowcu. Optymalnym rozwiązaniem dla większości osób dojeżdżających do Katowic samochodami z kierunku wschodniego będzie wybór komunikacji publicznej (pociąg, tramwaj lub autobus)” – poinformował wiceprezydent Katowic, Bogumił Sobula.
Sobula standardowo przypomniał też, że miasto zbudowało centra przesiadkowe, inwestuje w drogi rowerowe oraz nowy tabor autobusowy.
Do kiedy potrwają prace?
Remontowany odcinek DK86 ma być gotowy w połowie listopada. Nawierzchnia ma w tym rejonie już około 14 lat.
„Standardem w GDDKiA jest, że na autostradach i drogach ekspresowych planuje się wykonanie zabiegów odświeżających po co najmniej 10 latach” – poinformowała GDDKiA. Średni dobowy ruch pojazdów na tym odcinku drogi ekspresowej wynosi 112 736 i jest najwyższy w województwie śląskim. Jednym z głównych powodów remontu tej drogi jest niezadowalający stan właściwości przeciwpoślizgowych nawierzchni. Obliguje to zarządcę do podjęcia działań naprawczych, aby nie dopuścić do pogorszenia jej stanu, który wpływałby na bezpieczeństwo użytkowników” – dodają urzędnicy.
„zatory drogowe tworzą się już w Sosnowcu” no, …skoro tam mają korki, to czemu nie mieć większych w Katowicach. Katowice nie mogą być gorsze!
Odpowiedź Sobuli jest delikatnie powiedziawszy debilna. Remont się skończy i jego głupawe argumenty upadną. I co wtedy?
Niech w końcu zmieni się władza w tym mieście