Zielone tory nie dla Katowic? Są w planach inwestycji, która może nigdy nie powstać. Przy tej, która powstaje ich nie ma. Radni dopytywali o zielone torowiska w Katowicach i jak się okazało jest ich jak na lekarstwo, tak też chyba zostanie na najbliższy czas. „Szkoda, niestety, oszczędności przeważają” – komentuje Łukasz Borkowski (KO), przewodniczący Komisji Transportu Rady Miasta Katowice.
„Zielone torowiska tramwajowe są ładne, ekologiczne, wygłuszają hałas i obniżają temperaturę otoczenia. Wykorzystując zielone torowiska sprawiamy, że transport publiczny staje się jeszcze bardziej przyjazny środowisku” – czytamy w interpelacji radnych KO, którzy zapytali ile takich torowisk jest w Katowicach i ile planują Tramwaje Śląskie do 2030 roku.
„Długość zielonych torowisk tramwajowych w mieście Katowice wynosi 700 mtp (metrów toru pojedynczego – red.). Niniejszy odcinek zlokalizowany jest w Al. Wojciecha Korfantego od Rynku do ronda im. Gen. Jerzego Ziętka” – poinformowały Tramwaje Śląskie.
Zielone torowisko miło objąć około 30 procent całości torowiska „Tramwaju na Południe”, który ciągle jest na papierze i chyba mało kto wierzy w jego powstanie.
Grundmanna też bez zielonego torowiska
W ramach budowanej nowej linii tramwajowej wzdłuż ulicy Grundmanna, też nie będzie zielonych torów. „O to już dopytywaliśmy wcześniej na komisjach rady miasta i otrzymaliśmy odpowiedź, że ze względu na zbyt wysoki koszt, nie będzie tam zielonego torowiska” – powiedział w rozmowie z InfoKatowice.pl, radny Łukasz Borkowski.
W ramach inwestycji przewidziana została budowa ok. 1900 metrów toru pojedynczego, uwzględniając również fragmenty torowisk na połączeniu nowej trasy z liniami biegnącymi wzdłuż ulicy Gliwickiej i wzdłuż ulicy Chorzowskiej. Sam odcinek dwutorowej linii wzdłuż ulicy Grundmanna ma nieco ponad 600 metrów długości. Platformy przystankowe przewidziane są na dwóch końcach budowanego odcinka w pobliżu skrzyżowań z ulicą Chorzowską i ulicą Gliwicką. Trasa zostanie poprowadzona wzdłuż ulicy Grundmanna – równolegle do jezdni po jej zachodniej stronie. Przewidziana jest budowa mostu na Rawą oraz wiaduktu z dwutorową linią tramwajową nad Drogową Trasą Średnicową. Będzie to nowe przęsło wiaduktu, po zachodniej stronie istniejących przęseł.
Inwestycja za około 40 mln zł ma być gotowa w przyszłym roku.
Torowiska w Warszawie powstają jak grzyby po deszczu a u nas niecałe dwa kilometry i to z problemami MA powstać w bólach. A ile to się na gadają i po wypisują. La Boga.