Przebudowa DK86 / fot. NDI
Reklama

Zmiany na przebudowywanej drodze w Giszowcu. Otwierają zjazd, który upłynni ruch. 18 stycznia zostanie otwarty zjazd z ulicy Pszczyńskiej w kierunku od Centrum Katowic w ulicę 73-go Pułku Piechoty w stronę Ligoty i Ochojca.

Otwarcie zjazdu ma nastąpić w godzinach okołopołudniowych. Koniec prac na Giszowcu ma nastąpić w połowie tego roku.

Reklama

Zimowe warunki i temperatury ujemne uniemożliwiają intensyfikację prac drogowych, natomiast chcemy jak najszybciej ukończyć przebudowę przejścia dla pieszych, z którego korzystają mieszkańcy Giszowca. Jesteśmy na etapie wyburzania wschodniej części przejścia na wysokości przystanku autobusowego. Równolegle przebudowujemy kanał wód dołowych KWK Murcki Staszic i realizujemy prace związane z infrastrukturą wodno-kanalizacyjną” – mówi Tomasz Kawalec, kierownik budowy z firmy NDI – generalnego wykonawcy robót.

Inwestycja na Giszowcu składa się z dwóch części. Pierwsza z nich to budowa nowego bezkolizyjnego węzła dwóch dróg krajowych – ul. Pszczyńskiej (DK86) i ul. 73 Pułku Piechoty (DK81) oraz rozbudowa ulicy Pszczyńskiej (DK86) od autostrady A4 do ul. Górniczego Stanu. Usprawnione zatem zostanie skomunikowanie ponadlokalne obszaru południowej części aglomeracji katowickiej z jej strefą centralną oraz miejskiego obszaru południowo-wschodniej części Katowic, w zakresie połączenia z drogami krajowymi oraz centrum miasta.

Druga część obejmuje rozbudowę istniejącego dziś węzła drogowego ulicy Pszczyńskiej (DK 86) z ulicami 73 Pułku Piechoty, Karolinki, Kolistą, obsługującego ruch lokalny. Piesi i rowerzyści także zyskają nowe, bezkolizyjne połączenia. W efekcie przebudowy skrzyżowanie Pszczyńskiej i 73 Pułku Piechoty będzie dwupoziomowe, a ruch lokalny zostanie oddzielony od tranzytowego. Powstaną tu zatem dwa węzły: jeden będzie rozprowadzał ruch tranzytowy w kierunku Tychów, Cieszyna i Skoczowa oraz na północ w kierunku autostrady A-4 i dalej w kierunku Krakowa i Wrocławia oraz Łodzi i Gdańska, drugi będzie przeznaczony dla ruchu lokalnego – w kierunku Giszowca, Murcek i Ochojca” – mówi Bogusław Lowak, naczelnik Wydziału Transportu Urzędu Miasta Katowice.

Koszt robót budowlanych wynosi 308,1 mln zł, z czego aż 239,3 mln zł – to dofinansowanie pozyskane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
14 − 5 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.